- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
2016. Traficul, o problemă comună pentru bucureșteni. Pasajele, primele construcții menite să fluidizeze numărul mare de autorurisme ce-și fac "veacul", cu tot cu șoferi, prin aglomerata Capitală. Prin '87, în una dintre zonele cele mai populare și populate din București, era inaugurat pasajul Unirii, pasaj rutier subteran, cu o lungime de 900 de metri, dintre care 600 de metri acoperiți.
Pasajul este cel mai lung din Capitală și permite trecerea autovehiculelor pe sub Piața Unirii, preluând cele patru benzi centrale, câte două benzi de pe fiecare sens, ale Bulevardului I.C.Brătianu și iese dincolo de marginea de sud a pieței Unirii în cele patru benzi centrale ale bulevardului Dimitrie Cantemir.
Istoria lui, începută pe un 6 iunie, dă clasă încercării de fluidizare a traficului, în zilele noastre, asta pentru că a fost gata în doar 34 de zile.
La 6 iunie 1987, ziarele vremii anunțau o nouă realizare a socialismului: inaugurarea Pasajului Piața Unirii. 34 de zile a durat de începerea lucrărilor de construcție și până la trecerea primei mașini.
Record: 34 de zile de construcție, șase luni cu tot cu proiect. Ministrul Construcțiilor Industriale de la acea vreme și-a mutat locuința pe șantier
Structura a fost extrem de complexă, asta pentu că pasajul a supratraversat două magistrale de metrou şi cursul râului Dâmboviţa. Proiectul avea să fie dus la final într-un timp-record, chiar dacă operațiunile pregătitoare construcției propriu-zise începuseră cu mai multe luni înainte. Cu totul, lucrarea a durat șase luni.
La acea vreme, Ion C. Petre, în calitatea sa de ministru al Construcțiilor Industriale și viceprim-ministru al Guvernului, avea să-și mute locuința, pret de câteva săptămâni, chiar pe șantier. Demnitarul a locuit într-un container, în mijlocul construcției, pentru a fi sigur ca lucrările se desfășoară în cele mai optime condiții.
Proiectarea pasajului a fost făcută de Institutului de Proiectări pentru Transporturi Auto (IPTANA) la cererea autoritatilor comuniste, iar construcţia a fost realizată de Ministerul Construcţiilor Industriale alături de un societăţi locale.
La 29 iunie 2009 Pasajul Unirii a intrat în renovare pentru o perioadă de aproximativ patru luni și a fost redat circulației în septembrie, același an și este și acum unul dintre cele mai circulate din întreg Bucureștiul.
Surse: rezistenta.net, Bucuresti alb-negru, Wikipedia
O asiatică a derutat internetul cu degetele sale de la picioare! Femeia are o abilitate secretă, ce îi lasă pe toți fără... 142 de victorii consecutive și 14 recorduri mondiale. Prima atletă de pe Hall of Fame a transformat România în campioană...