Cazul bebelușilor modificați genetic a declanșat revoltă în rândul oamenilor. China solicită deschiderea unei anchete

China a ordonat deschiderea unei anchete pentru a verifica afirmaţiile unui om de ştiinţă chinez care a anunţat că a creat primii bebeluşi modificaţi genetic din lume, un act descris de numeroşi cercetători drept ''o nebunie", informează AFP.

He Jiankui, profesor la o universitate din Shenzhen, în sudul Chinei, a anunţat într-un videoclip difuzat luni pe platforma YouTube naşterea "în urmă cu câteva săptămâni" a două gemene al căror ADN a fost modificat pentru ca acestea să nu poată fi infectate cu HIV.

„Am solicitat autorităţilor sanitare din provincia Guangdong să deschidă imediat o anchetă amănunţită pentru a stabili faptele”, a declarat luni seara Comisia Naţională de Sănătate, adăugând că "acordă o mare importanţă" cazului.

Anunţul lui Jiankui a stârnit un val de critici în comunitatea ştiinţifică internaţională, inclusiv în cadrul instituţiei cercetătorului, Universitatea Sudică de Știinţă şi Tehnologie, care l-a condamnat şi s-a declarat profund şocată de afirmaţiile cercetătorului.

Profesorul, care a studiat la universitatea americană Stanford iar în prezent lucrează într-un laborator specializat în studiul genomului din Shenzen, a declarat că ADN-ul gemenelor a fost modificat cu ajutorul CRISPR-Cas9, o tehnologie care permite ştergerea şi înlocuirea părţilor nedorite ale genomului.

Gemenele, denumite "Lulu" şi "Nana", s-au născut în urma fertilizării in vitro, din embrioni modificaţi înainte de implantarea lor în uterul mamei.

Această auto-proclamată premieră medicală nu a fost verificată independent, deoarece rezultatele echipei chineze nu au fost publicate într-o publicaţie ştiinţifică.

Peste 100 de oameni de ştiinţă chinezi, în special biologi şi medici, au condamnat într-un comunicat anunţul lui Jiankui, pe care l-au catalogat drept o „nebunie” care dă „o mare lovitură reputaţiei globale şi dezvoltării cercetării biomedicale în China”.

Emoționant! Numele membrilor trupei Goodbye to Gravity au ajuns pe Marte. Omagiul emoționant adus de NASA... Pe ce au cheltuit organizatorii festivalului “Cerbul de Aur” peste un milion de euro! Jumătate din suma amețitoare a aju...