Se întâmplă în România! Doamna Genelia Petrescu este singura profesoară de biologie, la ora căreia elevii sunt învățați materia sub formă de cântece sau piese de teatru! Cum a ajuns la această metodă și ce spun elevii
Deși este greu de crezut, există în România o profesoară care a înțeles care este cea mai bună metodă de predare folosită pentru a ajunge la nivelul de înțelegere al elevilor și pentru ca aceștia să poată învăța de plăcere materia pe care o predă. Această stimată doamnă profesoară se numește Genelia Petrescu și este profesoară de biologie la Liceul ,,Frații Buzești'' din Craiova.
Profesoara inventează piese de teatru și cântece, totul pentru a transforma lecțiile într-o activitate interactivă și pentru ca cei mici să poată reține termenii cu ușurință și plăcere. Deși, după cum bine știm, biologia este o materie cu termeni greoi, doamna profesoară a făcut în așa fel încât lucrurile să se schimbe radical. Mulți elevi intră la acest liceu doar pentru a o avea ca profesoară pe doamna Petrescu, iar li mai mulți elevi au ieșit de pe băncile acestui liceu olimpici naționali și medici de renume.
Cum decurge o oră a doamnei profesoare Petrescu
Profesoara, Genelia Petrescu, o femeie de 54 de ani cu păr scurt, brun-violet, puțin înfoiat și cu pomeți luminoși, se pierde printre ei. Se așază la capătul de la fereastră al primului șir de bănci: „Gata, mamă? Abia aștept să văd ce mi-ați pregătit”.
Elevii își intră în rol. Un elev le cere colegelor, devenite asistente în piesa de teatru, un consult oftalmologic. O altă elevă vorbește despre componentele globului ocular și schimbă slide-urile care rulează pe tabla smart. Ca să-i testeze vederea, fetele îi cer lui David să citească exerciții de dicție, iar clasa râde când se încurcă. Printre replici și slide-uri, adaugă noțiuni de anatomie, iar la final băiatul primește prescripție medicală să poarte o pereche de ochelari verzi, cu halbe de bere. Profesoara râde și, când se întoarce spre clasă, elevii răspund cu aplauze.
„Ar trebui să simtă lucrurile, să înțeleagă mecanismul, să proceseze informația”, spune Petrescu. S-a supărat când corecta tezele, în noiembrie, că mai toate răspunsurile erau seci. Așa că a provocat cinci din cele șase clase la care predă (a XII-a a fost scutită) să extragă câte un bilețel cu un număr, împărțind elevii în cinci sau șase grupe. Fiecare grupă a primit o temă din materia predată, pentru realizarea unui proiect notat după următoarele criterii: mod de prezentare, colaborare, conținut științific și ingeniozitate. Astfel, spune ea, elevii recapitulează și își fixează mai bine noțiunile.
Ce spun elevii despre modul în care se simt la ora doamnei profesoare, potrivit digi24
,,Vlad - elev: Consider că asta e cel mai important în meseria pe care o are un profesor, modul de a crea o legătură strânsă cu elevii şi cu materia pe care o predai.
Georgiana - elevă: Până în gimnaziu, biologia nu mă atrăgea deloc şi chestiunea asta s-a schimbat pentru că, prin maniera ei inedită de a ne preda, am înţeles, de fapt, ce presupune biologia, este vorba despre ştiinţa vieţii.
Adela - elevă olimpică la biologie: Ne-a convins încă de la bun început că învăţatul nu este o obligaţie, ci mai degrabă o provocare.''
Sursă: http://www.proiectulmerito.ro
Spune-mi pe ce deget ai inel, ca să-ți spun cine ești! Locul în care alegi să porți bijuteriile spune multe despre tine ... Misterul a fost elucidat, după 20 de ani! De ce Jack din „Titanic” nu s-a salvat, urcându-se pe ușă lângă Rose! Sigur nu...