- Emoția unui nou început. Premiera "Iubire cu parfum de lavandă", un serial original, din 31 Octombrie | Joi și Vineri, pe Antena 1 și AntenaPLAY
- UEFA Nations League: Lituania vs România! Tricolorii joacă marți, 15 octombrie, de la 21:45 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY!
Probabil, știai deja că pentru a rămâne în viaţă în momentul în care aeronava se ridică de la sol şi se înalţă până la 11.000 de metri deasupra nivelului mării, cabina avionului trebuie să fie presurizată. De aceea, nu trebuie să aibă nicio gaură. Totuşi, există un mic orificiu în geamurile aeronavelor.
Ei bine, acesta are rolul de a-i menţine în siguranţă pe călători și este, de fapt, o supapă de aerisire în stratul de mijloc al ferestrei care contribuie la echilibrarea diferenţei de presiune înregistrate în timpul unui zbor.
„Scopul supapei de aerisire din geamul interior al ferestrei este să permită echilibrarea presiunii între cabina pasagerilor şi aerul dintre panouri, astfel încât presiunea din interiorul cabinei să fie resimţită doar pe stratul exterior”, explică Marlowe Moncur, director tehnic al unei firme care produce astfel de ferestre, potrivit gandul.info.
Pe lângă rolul protector pe care îl are faţă de pasageri, această gaură ajută şi la păstrarea curată a geamurilor, împiedicânt aburirea lor, care ar apărea fără drept de apel dată fiind diferenţa de temperatură dintre exterior şi interior.