S-a descoperit cea mai mare explozie cosmică din istorie: a lăsat în urma sa o gaură de mărimea "a 15 galaxii asemănătoare Căii Lactee"

Cea mai mare explozie cosmică descoperită vreodată de către cercetători a fost atât de puternică încât a lăsat în urma sa o gaură de dimensiunile a "15 galaxii asemănătoare Căii Lactee", scrie The Guardian.

Super-roiurile de galaxii sunt printre cele mai mari structuri din univers | International Centre for Radio Astronomy Research

Cea mai mare explosie cosmică înregistrată vreodată a fost atât de puernică încât a creat o gaură de dimensiunile a „15 galaxii asemănătoare Căii Lactee”, scrie The Guardian.

Se prea poate ca erupţia să fi provenit de la o gaură neagră supermasivă din mănunchiul de galaxii Ophiuchus, aflat la aproximativ 390 de milioane de ani lumină depărtare de Pământ.

Autorul principal al studiului, Simona Giancintucii, de la Laboratorul de Cercetări Navale din Washington DC, a descris explozia ca fiind versiunea astronomică a erupţiei devastatoare a vulcanului Saint Helens din anul 1980. "O diferenţă crucială este că în acest crater ar putea încăpea 15 de galaxii asemenătoare Căii Lactee", a spus Giancintucii.

Citește și: Astronomii încearcă să descopere misterele galaxiilor cu ajutorul simulărilor pe supercomputer

Roiurile de galaxii sunt dintre cele mai mari structuri din univers și conțin sute de galaxii de sine stătătoare, materie neagră și gaz fierbinte. În inima roiului de galaxii Ophicus există o galaxie imensă care conține o gaură neagră masivă, echivalentul a 10 milioane de sori.

Deși găurile negre sunt cunoscute sub numele de găuri de scurgere, care consumă tot ceea ce se apropie, ele expulzează și cantități prodigioase de material și energie. Aceste jeturi apar atunci când un disc de plasmă crește în jurul centrului găurii negre.

Citește și: "Extratereştrii există, pot fi pretutindeni în jurul nostru. Au silueta unei făpturi familiare!" O nouă teorie zguduie lumea din temelii

Atunci când fluxul interior atinge o anumită limită, o proporție scapă fiind înghițită de gaura neagră și este redirecționată în jeturi care sunt aruncate în două fascicule perpendiculare aproape de viteza luminii.

Cercetătorii cred că explozie s-ar fi produs ca urmare a unei acumulări bruşte de gaz în gaura neagră, cel mai probabil după ce o galaxie ar fi „căzut” în centrul super-roiului. Evenimentul s-ar fi produs în urmă cu mai multe sute de milioane de ani, iar gaura neagră nu mai prezintă niciun semn de activitate momentan.

Rugăciunea celor bolnavi către Sfântul Vasile Mărturisitorul, cel care tămăduiește... Întreaga echipă editorială a reputatei reviste Cahiers du Cinéma a demisionat în semn de protest faţă de noua conducere...