Desi cu totii uram reclamele, aceste ne influenteaza fara sa vrem. Iar viitoarele reclame ne vor afecta si mai mult, o data cu o noua tehnica de cercetare. Cu ajutorul unei casti cu electrozi, consumatorul este conectat la un aparat asemanator detectorului de minciuni. Ochelarii arata unde si cat timp s-a uitat si asa sunt descoperite reactiile emotionale si neuronale la anumite imagini sau cuvinte.
In urma experimentelor, rezultatele vor fi folosite pentru a influenta prin reclame. Insa profesorii care predau studentilor tehnici de manipulare considera aceasta noua metoda de cercetare mai periculoasa decat oricare alta. Si asta din cauza ca se adreseaza acelei zone a creierului de care noi nu suntem constienti.
"Ea poate sa genereze efecte de control si de dominatie asa cum nu s-a intamplat niciodata, in niciun sistem totalitar. Este mai periculoasa decat controlul social prin intermediul fortei fizice", a declarat conf. univ. Stefan Stanciugelu.
Cei care fac aceste cercetari promit ca ei nu vor fi rau intentionati.
Momentan, aceasta tehnica ajuta doar la gasirea celor mai bune imagini si cuvinte care sa fie introduse in reclamele comandate de diferite companii.