- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Un grup de matematicieni rusi, in frunte cu Valeri Isakov, asigura ca dincolo de afirmatiile abstracte, o simpla analiza statistica arata ca ingerul pazitor sau personal isi face bine treaba. Grupul de cercetatori a analizat un mare numar de catastrofe survenite in ultimii ani si au descoperit o anomalie statistica: in mijloacele de transport implicate intr-un accident existau mai putini pasageri decat in mod normal, potrivit portalului rus de informatie RT.
Astfel, in ultimii 20 de ani, numarul pasagerilor care au renuntat la bilet intr-o calatorie confruntata cu un accident, a fost cu 18% mai mare, decat in traseele realizate in mod curent. Prin aceasta concluzie, Isakov reafirma teoria sociologului american James Staunton care, in 1958, a analizat peste 200 de catastrofe feroviare survenite timp de 30 de ani.
Staunton a descoperit ca trenurile care suferisera un accident aveau un nivel mediu de ocupare a locurilor de 61%, iar cele care nu fusesera implicate in vreun accident de minimum 76%. Altfel spus, un procent deloc de neglijat de 15 la suta de pasageri, din intuitie sau intersectare miraculoasa a traseului lor, s-au salvat de la o moarte sigura.
Pentru a explica aceasta anomalie statistica, autorul romanelor de groaza Stephen King a emis propria ipoteza. Potrivit lui King, in anumite ocazii oamenii activeaza asa-numitul 'sistem subconstient de alarma', care la stramosii nostri era dezvoltat si care le permitea sa se salveze de la pericole iminente. Pe masura ce numarul pericolelor a scazut, acest sistem s-a atrofiat.
Stephen King a emis aceasta teorie cand a aflat ca 16 persoane care trebuiau sa se urce intr-un avion ce ulterior s-a prabusit au renuntat la bilet sau au ajuns prea tarziu la aeroport. Totusi, in mod obisnuit, media calatorilor care restituie biletul nu depaseste in general zece, iar numarul calatorilor care ajung prea tarziu sa ia avionul este practic inexistent, informeaza RT.
Citeste si Jurnalul
FOTO: rschristianchurch.com