Tronson important din coridorul IV paneuropean, Deva - Orastie, a fost licitat si relicitat de patru ori. Abia la aproape patru ani de cand trebuiau sa inceapa lucrarile, in sfarsit contractul a fost atribuit catre doua firme. La inceputul lunii aprilie, insusi premierul Romaniei, Emil Boc, a ajuns in judet, unde s-a suit la manetele unui excavator.
Asistat de un angajat al companiei constructoare, a reusit, dupa cateva ezitari, sa puna o cupa de pamant in bena unui camion. El a declarat ca va mai veni sa vada stadiul lucrarilor la by-pass-ul Deva - Orastie. Venit, vazut, plecat. Tot asa au patit si cei aproximativ 3.000 de hunedoreni, care doresc sa isi gaseasca un loc de munca la unul dintre cei doi constructori ai autostrazii.
Orice angajator care detine posturi vacante are obligatia ca in cinci zile sa le inregistreze la Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca. Seful acestei institutii, Vasile Iorgovan, a anuntat in emisiunea "Ora exacta" de la Antena 1 Deva ca deocamdata cele doua firme au nevoie de aproximativ 30 de angajati.
Initial, autoritatile locale au anuntat ca prin construirea autostrazii Deva - Orastie s-ar crea in judet in jur de o mie de locuri de munca. Apoi, reprezentantii celor doua firme au vorbit despre circa 350 de slujbe. In prezent, nu se cunosc mai multe amanunte.
Cert este ca beneficiarul a primit acordul de mediu pentru constructia autostrazii. Nu stau la fel insa lucrurile cand e vorba despre autorizatia pentru bazele de productie (pentru statiile de betoane, mixturile asfaltice, depozitele de materii prime si utilaje). Unul dintre constructori a obtinut aceste documente pentru baza de la Turdas, insa celalalt - care are "cartierul general" la Mintia nu a indeplinit procedura. Directorul Agentiei pentru Protectia Mediului Hunedoara, Georgeta Barabas, spune ca una dintre firme nu are toate documentele necesare pentru desfasurarea activitatii cu respectarea normelor de mediu, dar ca nu este imposibil sa le obtina.
Varianta de ocolire Deva - Orastie construita la standarde de autostrada va avea o lungime de 32, 5 kilometri si va include construirea unuia dintre cele mai mari poduri ridicate in Romania dupa 1990, cel de peste Mures, de langa Deva, lung de aproximativ 720 de metri. Costul "by-pass-ului" va fi de aproximativ 220 de milioane de euro cu tot cu TVA.
Bucata de autostrada mai presupune ridicarea a 20 de poduri, 100 de podete, trei noduri rutiere (Deva, Simeria si Orastie), panouri antifonice pe 18 kilometri etc. Prima portiune a by-pass-ului, Orastie - Simeria, va fi finalizata in august 2012, iar cea de-a doua, Deva - Simeria, in februarie 2013.
Bucata de autostrada va inlocui una dintre cele mai aglomerate portiuni a DN7, cea pe care trec 40.000 de vehicule in fiecare zi si pe care se inregistreaza foarte des accidente rutiere grave.
Sursa: Jurnalul National
Castigatorul premiului de 10,3 mil. € de la Loto 6/49 si-a ridicat banii... Primele condamnari in Dosarul “Electrica”...