Deși există o lege din 2015 care prevede ca șoferii să obțină un aviz medical care să ateste dacă suferă sau nu de apnee în somn, aceasta nu se aplică, iar cei mai mulți conducători auto, care se confruntă cu această afecțiune, își reiau activitatea fără să fie monitorizați
"Legea la ora actuală nu se aplică în sistemul în care ni-l dorim noi. Pacientul sesizat de medicul de familie sau de cel care îl vede prima dată trebuie să fie expertizat, să fie într-un centru de boli profesionale, pentru că poate să fie și o boală profesională. Trebuie să facă poligrafie sau polisomnografie și, ulterior, trebuie să beneficieze de un aparat (de monitorizare a somnului — n.r.) cel puțin două luni pentru a fi reintegrat ca șofer, așa se procedează în multe țări. Nu poate să meargă de pe o zi pe alta, ai depistat cazul, nu ai făcut tratament și el se duce din nou și își reia șofatul", a declarat, într-o conferință de presă, președintele Societății Române de Pneumologie, prof. dr. Florin Mihălțan.
El a adăugat că acești șoferi depistați cu această problemă trebuie să fie monitorizați. Astfel, în opinia sa, ar trebui să existe o colaborare între autorități și medici.
"Am făcut demersuri în acest sens la toate nivelurile, am atras atenția (...) că UE impune un drum pe care trebuie să îl parcurgă fiecare șofer de la momentul depistării la momentul obținerii carnetului prin intermediul unui specialist care să depisteze, să trateze și să controleze".
Medicul a precizat că în momentul intrării în vigoare a legii a fost un "boom de interes" din partea celor cărora le expirau carnetele de conducere, după care acesta a scăzut.