La cumpărături, în spațiile destul de restrânse și aglomerate, se întâmplă și accidente. Important este să știi să le gestionezi.
Citește și: Cartofii noi au fost scoși la vânzare pe tarabele din România. Cât a ajuns să coste un singur kilogram
Ce ești obligat prin lege să faci facă ai deteriorat un produs din supermarket. Nu mulți știu asta
Consecințele pentru deteriorarea produselor din supermarketurile din România variază în funcție de politica fiecărui magazin, dar și a circumstanțelor în care s-a ajuns în situația respectivă.
Din neatenție sau pentru că nu s-a respectat securitatea produselor conform legii, se pot întâmpla accidentele atunci când clientul vrea să ia un produs de pe rafturi.
Citește și: Ce înseamnă codul de pe ouăle din magazine. La ce să fii atent când le cumperi
Conform legii, raioanele cu produse fragile se supun unor măsuri de protecție în plus față de celelalte, tocmai pentru a preveni accidentele. De asemenea, în lege, este specificată și distanța minimă de 1,4 metri între rafturi. Această responsabilitate este a fiecărui comerciant.
Această distanță se mărește în funcție de dimensiunile supermarketului. Astfel că, distanța dintre rafturi crește cu cât este mai mare magazinul respectiv.
- 1,4 m – pentru suprafețe de până la 100 m²
- 1,6 m − pentru suprafețe de la 100 până la 150 m²
- -2 m − pentru suprafețe de la 150 până la 400 m²
- 2,5 m − pentru suprafețe de la 400 m².
Ce se întâmplă dacă spargi un produs în Lidl sau Kafland
Potrivit unei surse, în cazul în care într-unul dintre cele două supermarketuri se sparge o sticlă de la raionul cu băuturi, primul pas este informarea imediată a personalului magazinului respectiv.
La raioanele de băuturi, trebuie să fie montată o bară specială pentru stabilizarea produselor. În cazul în care respectiva bară nu există, clientul care a produs pagubele este scutit de orice fel de responsabilitate, astfel că nu trebuie să achite produsele sparte.
Citește și: Supermarketurile din România ar putea fi închise peste weekend. Ce susțin comercianții
Este recomandat ca, în cazul în care nu se ajunge la un acord cu personalul magazinul, trebuie solicitată cartea de reclamații în care se detaliază evenimentul.
Citește și: Cât costă mâncarea în Elveția și care este salariul minim. O româncă a arătat prețurile din supermarket
Clientul poate fi tras la răspundere doar în cazul în care măsura de protecție există la respectivul raion, iar incidentul s-a produs exclusiv din vina clientului.