Potrivit unui nou proiect legat de Codul Rutier, depus la Senat, şoferii "agresivi" ar putea fi sancţionaţi cu şase până la opt puncte amendă şi chiar suspendarea permisului.
40 de aleşi din toate partidele au elaborat un proiect al unui nou Cod Rutier prin care propun definirea şi sancţionarea şofatului agresiv, pe care îl consideră sursa principală de accidente.
Ar putea intra în categoria "şofat agresiv":
- demararea în trombă;
- circulaţia cu viteză la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, în scopul agresării sau intimidării conducătorului acestuia;
- folosirea repetată a semnalelor luminoase sau a claxonului pentru obligarea nejustificată a conducătorului vehiculului din faţă de a elibera banda de circulaţie;
- conducerea unui moped sau a unei motociclete pe o singură roată;
- circulaţia pe o altă bandă decât prima, cu viteză redusă nejustificat, împiedicând circulaţia regulamentară a vehiculelor care se deplasează în urma sa;
- mersul înapoi cu spatele în scopul agresării sau intimidării celorlalţi participanţi la circulaţie.
Şoferii vor fi pedepsiţi, de asemenea, pentru: circulaţia cu autovehiculul pe trotuar, în lungul acestuia; realizarea intenţionată a unui derapaj controlat în vederea întoarcerii sau rotirii vehiculului; oprirea neregulamentară a vehiculului pe prima bandă blocând deplasarea vechiculelor aflate în spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea roşie a luminii semaforului; conducerea unui vehicul care poluează fonic, peste norma stabilită de reglementările în vigoare, din cauza eliminării amortizoarelor fonice din tobă sau a utilizării unor astfel de amortizoare neomologate.
Toate acestea ar putea fi sancţionate, potrivit proiectului lege înscris la Senat, cu amenzi contravenţionale din clasa a III-a, între 6 şi 8 puncte amendă.
Sancţiunile se măresc pentru efectuarea unor manevre interzise, asociate comportamentului agresiv în trafic, cum ar fi:
- deplasarea succesivă, neregulamentară, de pe o bandă de circulaţie pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depăşirii unui şir de vehicule care circulă în acelaşi sens;
- efectuarea manevrei de întoarcere a vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
- frânarea bruscă la revenirea pe bandă, imediat după ce conducătorului unui vehicul a efectuat o depăşire a unui vehicul, de natură a-l determina pe conducătorul acestuia din urma să schimbe brusc direcţia de mers sau să frâneze excesiv pentru a evita impactul;
- depăşirea neregulamentară a unei coloane oprite formată din vehicule obligate să oprească la pătrunderea într-o intersecţie, la trecerea la nivel cu calea ferată sau în alt caz de forţă majoră, în scopul de a plasa vehiculul în partea din faţă a coloanei.
În astfel de cazuri, şoferii riscă o amendă prevăzută în clasa a III-a (de la 6 la 8 puncte amendă) de sancţiuni şi aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile.
Sursa: mediafax.ro
Iarna îşi intră în drepturi: Codul galben de ninsori a mobilizat autorităţile din zece judeţe: "Cantitățile de zăpa... Starea drumurilor din România! Cum se circulă după prima ninsoare serioasă din această iarnă...