- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Noul Coronavirus a stârnit o criză economică la nivel mondial, multe afaceri fiind forțate să-și închidă porțile sau să se adapteze situația actuală. Cele din urmă sunt acelea care au înțeles că trebuie întotdeauna să aibă o strategie pe termen lung bine conturată și să fie dispuse la schimbare.
În acest moment, chiar dacă pare de nerealizat să îți construiești o afacere, nu este imposibil. Trebuie, în schimb, să fii conștient de alegerile pe care le faci și să-ți conturezi un plan de afaceri realist.
Chiar dacă, de cele mai multe ori, este bine să riști, în afaceri, trebuie să fii mereu bine pregătit. În primul rând, cunoaște legile foarte bine, deoarece înființarea unei firme nu garantează succesul în business. Consultă un contabil înainte de a crea firma, iar el îți va preciza cu exactitate ordinea pașilor pe care trebuie să-i parcurgi de aici înainte. Dacă ai hotărât să devii freelancer, ai nevoie să știi că va trebui să completezi declaratia unica care regularizează impozitul pe venit și să își creezi un climat legal prin care să îți desfășori activitatea.
Iată câteva idei de afaceri care ar putea da roade chiar și în această perioadă plină de încercări în plan economic:
Afacere cu lavandă
Este imposibil să nu fi văzut în mediul online un număr semnificativ de persoane care postează imagini cu câmpuri de lavandă ca în Provence. Lavanda cucerește chiar și pe cel mai critic dintre noi, fiind denumită și „aurul mov‟. Cultivarea lavandei este o afacere din ce în ce mai profitabilă.
Iată câteva avantaje:
- Lavanda se pliază perfect pe solul din țara noastră;
- Se pot obține minimum două recolte într-un singur an;
- Producția este diversificată - poți comercializa plante verzi, plante uscate, aranjamente florale pentru diferite evenimente sau poți folosi lavanda pentru crearea unor produse derivate precum detergenții, săpunurile naturale, apele florale, uleiurile esențiale;
- Plantele uscate pot fi cumpărate de producători din industria cosmeticii, a ceaiurilor sau din industria alimentară;
- Lavanda nu este o plantă pretențioasă, ci una ușor de îngrijit.
Afacere de curierat
În plină pandemie, firmele de curierat au fost extrem de solicitate, oamenii cumpărând foarte mult online. Va exista mereu nevoia de firme de curierat la nivelul companiilor mari. De aceea, acest gen de business devine din ce în ce mai căutat. Află care este concurența și angajează inteligent, deoarece vei avea nevoie de personal calificat, care să își facă treaba ca la carte.
Încă de la început, trebuie să știi că:
- Ai nevoie să faci o investiție financiară considerabilă, pe care o poți accesa prin Fonduri Europene sau împrumut la bancă;
- Trebuie să stabilești încă de la început nișa în care vrei să te specializezi;
- E important să angajezi personal calificat;
- Trebuie să stabilești ce zone este profitabil să acoperi (livrezi doar în orașele mari sau incluzi și zonele rurale?);
- Cea mai mare parte din investiție va viza achiziționarea mijloacelor de transport, deoarece vei avea nevoie de flotă pentru a te putea mișca în țară.
Magazin online
Poate să pară floare la ureche să îți deschizi un magazin online, dar, lucrurile nu sunt chiar atât de simple. Un magazin online trebuie întreținut la fel ca unul fizic, iar multe persoane eșuează în lipsa un studiu de piață prealabil. Trebuie să știi clar care este oferta și ce caută publicul.
Pe lângă asta, trebuie să îți cunoști publicul țintă și să oferi calitate. Imaginea în online este esențială, deoarece recenziile proaste îți pot distruge ușor afacerea. Dacă nu ai studii de marketing online, investește în consultanță de specialitate.
Cel mai important este să știi exact ce vrei să vinzi, astfel:
- Alege tipul de produs pe care dorești să-l comercializezi;
- Alege produse și producători de calitate, deoarece oamenii au început să prefere calitatea, în detrimentul cantității. Pe lângă asta, tu ai nevoie de fidelizare, de clienți care să se întoarcă bucuroși pe site-ul tău și care să cumpere constant;
- Fă-ți un plan de afaceri și stabilește-ți obiectivele pe termen scurt, mediu și lung.
Află din Google Trends care este evoluția produselor care te-ar putea interesa și fii dispus să investești în SEO și PPC pentru a crea vizibilitate, pentru a crește traficul site-ului și, implicit, pentru a genera conversii.
Nu aștepta un moment potrivit pentru a-ți duce la îndeplinire visul, ci realizează-l acum, cu mintea lucidă, dar, fii pregătit să riști pentru a te dezvolta ca antreprenor. Posibilități sunt destule, chiar și în momente de criză, asta dacă reușești să vezi oportunitățile, dincolo de îndoieli și incertitudini.
Sursă foto: Shutterstock