- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Începând de astăzi, se deschid circulației încă 9,5 de kilometri din Autostrada Transilvania, pe sectorul Gilău – Nădăşelu, judeţul Cluj, după ce oficialii CNAIR au făcut recepţia unui pod peste râul Someş, care face legătura cu sectorul Câmpia Turzii – Gilău.
Directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, a declarat, vineri, după recepţia podului peste Someş din apropiere de comuna Gilău, judeţul Cluj, că speră că în primăvară anului viitor să fie anunţaţi câştigătorii lucrărilor pe tronsoanele rămase până la Suplacu de Barcău, în judeţul Bihor.
”Recepţia podului peste Someş a fost efectuată, totul este în regulă, se semnează procesul verbal de recepţie, după care se va deschide circulaţiei porţiunea de autostradă Gilău – Nădăşelu, considerată <autostrada muzeu>, care se valorifică. Aceasta este în condiţii foarte bune, fiind una dintre cele mai frumoase din România. Pe Autostrada Transilvania se merge mai departe pe Nădăşelu – Mihăieşti, unde documentaţia pentru licitaţia de proiectare şi construcţie va fi pusă pe SEAP în octombrie, de la Mihăieşti la Suplacu de Barcău în octombrie – noiembrie, iar de la Suplacu la Borş câştigătorii vor fi anunţaţi săptămâna viitoare. Sperăm că în primăvară să avem câştigătorii de la Nădăşelu până la Suplacu , pe cele două tronsoane, fiind o investiţie de aproape un miliard de euro, foarte mare”, a spus Neaga.
Potrivit acestuia, vor fi inauguraţi în noiembrie alţi 13-14 kilometri din Autostrada Transilvania spre Târgu-Mureş. Narcis Neaga a precizat, că, în principiu, în anul Centenar, vor fi daţi în folosinţă 100 de kilometri de autostradă în România.
Lucrările la sectorul Gilău-Nădăşelu, pe o lungime de 8,7 de kilometri, au început în anul aprilie 2014 şi au fost finalizate în noiembrie 2017. Lucrările au fost făcute de asocierea de firme Spedition UMB şi Technostrade, costurile fiind de 370 de milioane de lei.
Tronsonul nu a fost inaugurat anul trecut deoarece mai trebuia executat un pod peste râul Someş, lângă Gilău, cu o lungime de peste 750 de metri, care face legătura între lotul Câmpia-Turzii – Gilău şi Gilău-Nădăşelu. Lucrările la pod au fost făcute, iniţial, de compania americană Bechtel, dar în urma rezilierii contractului, au fost atribuite firmei italiene Tirrena Scavi, pentru suma de 26 de milioane de lei.
Sectorul Gilău – Nădăşelu din Autostrada Transilvania face legătura între tronsonul Gilău – Câmpia – Turzii (52 de km) şi sectorul Nădăşelu – Mihăieşti (16,8 km), unde lucrările au început în noiembrie 2016, dar contractul a fost reziliat, stadiul execuţiei fiind zero.
Sursa: Mediafax
Google. Cine a oferit banii necesari lansării companiei și cumpărării garajului... Apel disperat! Pacienţii singurului spital pentru leproşi din România riscă să moartă de foame...