La finele lunii ianuarie și începutul lui februarie 1954, Sudul României a fost măturat de cel mai mare viscol înregistrat vreodată. Totodată, Bucureștiul a primit 5.000.000 de metri cubi de zăpadă în câteva zile, fiind sufocat. S-au organizat concursuri de schi, au fost aduse tancurile, iar oamenii mergeau prin tunele
Pe 30 ianuarie 1954, Sudul României începea să fie viscolit puternic. Ningea abundent. Până pe 3 februarie, asupra Capitalei cad 5.000.000 metri cubi de zăpadă, o cantitate uriașă. În unele locuri, troienele ating șase metri înălțime. Viscolul blochează toate străzile. Oficial, stațiile meteo înregistrează 126 km/h la intensitatea vântului, cea mai mare din istoria României. Se declanșează starea de urgență, armata este chemată să intervină cu tancurile. Bătrânii povestesc că după trecerea zăpezii, zeci de mașini au fost găsite strivite de șenile! Primele tramvaie pornesc la drum - pe trasee scurtate - abia pe 5 februarie, întâile trenuri, pe 6.
Zăpada începe să fie strânsă în camioane și aruncată în râul Dâmbovița. Pentru prima oară după cel de-la doilea Război Mondial apar centrele volante pentru distribuirea pâinii.
Probabil cea mai ”cunoscută” imagine cu zădata din 1954. Tramvaiul liniei 6 circulă, în București, printr-un ”tunel”. În parcurile Floreasca și 23 August se organizează concursuri de...schi!
Foto: Agerpres
Veștile bune vin de la ISU Dobrogea: Autostrada Soarelui a fost redeschisă pe tronsonul Bucureşti-Lehliu. Ce drumuri sun... Astăzi sărbătorim un mare sfânt! Tu le-ai spus „La mulți ani” celor dragi?...