Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a publicat miercuri rezultatele evaluării calităţii ştiinţifice şi didactice a celor 144 de proiecte de manuale şcolare depuse în perioada 6 - 19 martie (prima sesiune). Aceste proiecte de manuale au vizat 83 de discipline din planurile-cadru pentru clasele I-VI (45 din ciclul primar şi 38 din ciclul gimnazial).
Eventualele contestaţii privind rezultatele evaluării pot fi depuse în termen de 48 de ore, urmând ca după soluţionarea acestora să fie comunicate rezultatele finale.
Conform Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN), proiectele de manuale şcolare admise după încheierea tuturor sesiunilor de evaluare/reevaluare vor fi supuse unui proces de avizare ştiinţifică, realizat de un cadru didactic din învăţământul superior, specialist în domeniul/disciplina pentru care a fost propus fiecare proiect.
Avizarea proiectelor de manuale şcolare aprobate după prima etapă se încheie vineri, 11 mai.
Pentru disciplinele care nu au avut proiecte de manuale în prima sesiune, a fost lansat un al doilea apel al cărui termen-limită (elaborare şi depunere la Registratura MEN) este 8 mai.
Potrivit MEN, remuneraţiile pentru autorii cu cel mai mare punctaj, ale căror manuscrise vor fi publicate ca manuale şcolare la disciplinele din învăţământul primar cu una sau două ore pe săptămână, sunt de 25.000 lei (brut), în timp ce pentru disciplinele cu trei sau mai multe ore pe săptămână, din cadrul aceluiaşi ciclu de învăţământ, suma aprobată este de 35.000 lei (brut).
În ceea ce priveşte învăţământul gimnazial, remuneraţia pentru autori este de 25.000 lei (brut), la disciplinele cu o oră, 35.000 lei (brut), pentru două ore, şi 45.000 lei (brut) pentru disciplinele cu patru ore pe săptămână.
Cuantumul remuneraţiilor pentru autorii care au obţinut al doilea şi al treilea punctaj ca valoare vor reprezenta 50%, respectiv 25% din remuneraţia acordată manuscrisului cu cel mai mare punctaj, dacă aceştia îndeplinesc condiţia de a fi primit minimum 85 de puncte.