Panouri solare electrice de la stat. Condiții, acte necesare ca să obții 25.000 lei de stat. AFM (Administrația Fondului de Mediu) a dat startul înscrierilor începând de astăzi, 10 aprilie, în Programul pentru instalarea de sisteme fotovoltaice în gospodării. Condiții, acte necesare, și ce trebuie să știi.
AFM - Adiminstrația Fondului de Mediu a lansat Programul privind instalarea de sisteme fotovoltaice pentru gospodăriile izolate neracordate la reţeaua de distribuţie a energiei electrice. Înscrierile în program se fac în perioada 10 aprilie 2019 – 10 iulie 2019.
Suma alocată pentru finanțarea acestui Program este de 230 milioane lei, iar finanţarea nerambursabilă acordată pentru fiecare gospodărie este în procent de 100% din valoarea cheltuielilor eligibile, dar nu mai mult de 25.000 lei inclusiv TVA, pentru fiecare sistem fotovoltaic. Finanţarea se acordă eşalonat, în interiorul perioadei de valabilitate a contractului de finanţare şi pe măsura implementării proiectului.
sursa foto: authenticmagazin.com
Panouri solare electrice de la stat. Înscrieri, acte necesare
Înscrierile pentru dotarea cu panou fotovoltaic se fac în intervalul 10 aprilie-10 iulie 2019. Proprietarii nu caselor izolate nebranșate la curent electric nu vor primi banii în mână. Banii vor ajunge la Primăria de care aparține locuința, care de altfel, se va ocupa și de achiziționare și montare a panourilor.
Primăria va depune cerere de finanțare pentru o parte sau toate gospodăriile arondate. În cadrul unei sesiuni de finanțare, Primăria poate depune o singură cerere de finanțare. Conform ghidului de finanțare, afișat pe site-ul AFM, dosarul de finanțare pentru dotarea cu sisteme fotovoltaice trebuie să conțină următoarele documente:
- cererea de finanţare, în original; aceasta se completează prin tehnoredactare şi se semnează de către reprezentantul legal al solicitantului sau de către împuternicitul acestuia, caz în care se va depune documentul prin care a fost mandatat împuternicitul (împuternicire notarială, act administrativ etc.);
- certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului, în original sau în copie legalizată, valabil la data depunerii dosarului de finanţare;
- certificat de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanţare, în original, în copie legalizată sau emis în SPV;
- certificat de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului de către Autoritate, aflat în termen de valabilitate la data depunerii dosarului, în original sau în copie legalizată;
- hotărârea consiliului local privind acordul de participare în cadrul programului, de derulare a procedurilor de achiziţie publică pentru achiziţionarea sistemelor fotovoltaice finanţate în cadrul programului şi de implementare şi monitorizare a funcţionării proiectelor, în original sau în copie conform cu originalul;
- acordul deţinătorului gospodăriei/gospodăriilor privind participarea în cadrul programului în condiţiile prevăzute în ghid, în original.
sursa info: afm
Soția austriacului care s-a spânzurat, mărturisiri neașteptate: ”A vrut să facem dragoste, dar l-am refuzat!” Iată de ce... Un italian și-a pus capăt zilelor din dragoste pentru o româncă de 30 de ani: ”Sunt banii mei îi dau cui vreau!”...