Problemele incep inca de la intrarea in tara. Pe jumatatea bulgareasca insa, asfaltul a fost reparat, asa ca soferii pot circula linistiti.
Indicatorul care ii anunta pe soferi ca au trecut podul in partea romanesca este ca un semnal de alarma. Trebuie sa reduca viteza si sa circule cu bagare de seama.
Ce-i drept, pe jumatatea administrata de autoritatile romane, asfaltul pare sa nu fi fost niciodata nivelat. Damburile sunt inalte de cativa centimetri, iar gropile atat de adanci incat s-a distrus pana si plasa de fier de sub ciment.
Banii pentru reparatii n-ar trebui sa fie o problema, daca ne gandim ca statul percepe o taxa de pod de trei ori mai mare fata de vecinii bulgari.
Tarifele ajung pana la 160 de lei, in cazul tirurilor de mare tonaj. Asa se face ca, numai anul trecut, Compania Nationala de Drumuri a incasat aproape 10 de milioane de euro din taxa de utilizare a podului.
Podul Prieteniei este cel mai lung pod rutier din tara noastra si singurul care leaga Romania de Bulgaria