Zeci de mii de profesori au depus o petiție prin care au cerut pensionarea mult mai devreme decât preverile legale, aceștia punând totul pe seama atitudinii pe care o au elevii. Ba mai mult, petiția care a circulat în mediul online a ajuns acum pe masa ministrului Educației.
”Aşteptăm un răspuns favorabil şi din partea Parlamentului României”, afirmă iniţiatorii, Euro Education Federaţion.
Potrivit HotNews, în cadrul acestei petiții, profesorii de plâng de faptul că elevii au probleme de comportament, iar profesorii sunt subestimați.
S-a terminat! Tichetele primite de la stat, schimbare uriașă! Ce poți face de acum
Textul petiției, potrivit sursei citate:
1. Aspecte sociale: În marea majoritate a școlilor din România, peste 75% din elevii absolvenți au probleme de comportament. Acestea sunt probate prin intermediul investigațiilor realizate de organizații sau instituții de sociometrie legale. Muncă unui profesor nu poate fi comparată cu a niciunei categorii sociale favorizate pentru pensioanarea anticipată, cu atât mai mult cu cât calitatea elevilor diferă de la o școală la altă. În acest sens, solicitarea vine din partea profesorilor care se confruntă cu astfel de probleme.
2. Aspecte politice: Implicarea politicului în instituțiile de învățământ este o problemă nesoluționată din 30 decembrie 1947. Dirijismul educațional este un fenomen vizibil și astăzi, având ca dovadă metodologia organizării concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de conducere în învățământ.
3. Aspecte educaționale: Educația este progresiv afectată de imixtiunea administrației europeane în problemele stringente est-europene, ca urmare a cursului diferit de-a lungul istoriei.
4. Aspecte economice: Personalul didactic reprezintă momentan penultima categorie de intelectuali remunerată după noua grilă de salarizare din anul 2018, ceea ce înseamnă o subestimare a principalei clase sociale care contribuie la dezvoltarea unei naţiuni. Astfel, se recomandă soluţionarea de urgenţă a restabilirii demnităţii profesionale a salariaţilor din educaţie. Prin urmare, volumul muncii personalului didactic este cu mult peste obiectivele prioritare a unor societăţi ce se recomandă a fi democratice.