Alexandra şi-a pus toate speranţele în stat, mai exact în sistemul de urgenţă 112. Un serviciu care are chiar el nevoie de salvare. Tragedia din Caracal scoate la lumină probleme grave, ţinute sub preş. Un operator 112 lucrează singur, 24 de ore încontinuu, poliţiştii care preiau apeluri nu au acces la internet, iar salvările sunt trimise uneori la adrese greşite. Şi peste toate acestea, șapte din 10 apeluri la 112 sunt false. Un lider de sindicat pune diagnosticul: sistemul 112 e în moarte clinică.
În spatele promisiunii de salvare a Alexandrei a stat neputinţa unui întreg sistem de urgenţă. Drama adolescentei de 15 ani a devoalat ineficienţa serviciului 112 în care statul a pompat sume uriaşe, timp de 14 ani.
De fapt sistemul funcţionează punând pe umerii unui singur operator, 24 de ore din 24, gestionarea apelurilor care curg în cascadă. Niciun apel nu poate fi lăsat în aşteptare mai mult de nouă secunde! A fost explicaţia pe care a dat-o, în exclusivitate pentru Observator, poliţistul care a stat de vorbă cu Alexandra.
”Toate curg, nu poţi de unul singur, e inuman. Nu mai puteam să ţin trei telefoane la ureche. Dacă timpul îmi permitea, sigur făceam mai mult, sigur făceam mai mult.”, a spus Vasilică Viorel Florescu, poliţistul care a preluat apelul Alexandrei la 112.
”Stresul cronic, adică pe o perioadă îndelungată, expunerea la acest tip stres, poate să ducă la tulburare cronică de atenţie, poate să ducă la o tulburarea anxioasă adică să ai o anumită teamă să iei decizii şi dacă este acumulat şi cu privirea de somn poate să ducă chiar la decizii catastrofale.”, spune Dan Mitrea, neurolog.
Vreme rea în primul weekend din august. Ploi și temperaturi scăzute, inclusiv în Capitală... UPDATE: Rezultate Loto 6/49 din 1 august 2019. Vezi numere Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc...