Blasfemie sau evolutie? Cate putin din fiecare! F1 a fost, este si va fi un laborator al industriei auto, pentru testarea si dezvoltarea tehnologiilor imbarcate mai tarziu pe masinile de strada. Iar, cum trend-ul actual este de micsorare a motoarelor (downsizing) si de eficientizare a costurilor, reducerea cilindreei la 1.6 litri, de la 2.4, reintroducerea supraalimentarii si testarea unor sisteme de regenerare a energiei precum KERS (Kinetic Energy Recovery System) sunt pe undeva justificate.
In acelasi timp insa, Formula 1 este summumul, crema cremei, motorsportului mondial pe patru roti. Iar pretentiile pasionatilor sunt pe masura. Si nimeni nu poate concepe, de exemplu, ca trecerea in forja a unui monopost sa fie in surdina, sa nu-ti mai vibreze timpanele din cauza trecerii pe 100% electric. Deocamdata, nu e cazul! Dar cine stie ce rezerva viitorul.
Din 2014, monoposturile vor fi echipate cu un fel tehnologie hibrida. Concret, conform proiectului FIA, masinile vor dispune de doua motoare.
Cel termic, de 1.6 litri turbo si limitat la 15.000 rpm, va fi folosit in pista. Iar cel electric va fi actionat la intrarea pe linia standurilor si va trebui sa fie capabil sa "impinga" monopostul pe intreaga durata a pit-stopurilor.
Mai mult, propulsorul conventional va trebui oprit complet la boxe, iar pilotul va trebui sa-l poata porni singur din cockpit, fara ajutor extern.
Energia electrica necesara va fi asigurata prin inmagazinarea celei recuperate de sistemul ERS (Energy Recovery System), urmasul KERS-ului actual, care va transpune in electricitate si caldura degajata de sistemul de evacuare. Puterea agregatului electric va fi de 120 kW (160 CP).
Foto: Hepta
Presedintele echipei de fotbal Otelul, Marius Stan, candidatul USL pentru Primaria Galati... FOTO&VIDEO! Red Bull Romaniacs: Urcare imposibila pe dealul Gusteritei!...