Cea de-a patra editie a Festivalului International de Teatru pentru copii si oameni mari de la Alba Iulia s-a incheiat duminica seara, dupa un maraton de cinci zile printre spectacole pline de umor, masti, papusi, lansari de carte sau proiectii de filme.
Ultimele doua zile ale festivalului au adus in atetia publicului, pe langa povestile celor mici, cum ar fi “Harap – Alb”, “Stan Patitu’”, “Sanziana si Pepelea” sau “Cum a devenit Arthur Rege?” si spectacole pe gustul oamenilor mari: “Amor Omnia” realizat de Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely din Timisoara. Amor Omnia trateaza iubirea, cu ajutorul unui joc de lumini si al comunicarii non-verbale. Este o demonstratie plina de lumina, culoare si miscare prin care arata spectatorilor ca potentialul trupului uman este unul inca nedescoperit si ca iubirea se poate exprima aproape sublim prin miscarile trupului, dincolo de orice bariere impuse de limbaj.
“Les Masques en moi” realizat de Teatre Atelie 313 din Bulgaria a reusit sa transpuna in scena atat de binecunoscutele masti umane cu care ne confruntam fiecare dintre noi in viata de zi cu zi. Acest spectacol trateaza masca din punct de vedere social, psihologic dezvaluindu-i natura multilaterala. Spectacolul a fost unul atractiv, realizat de talentatii actori bulgari care au reusit sa dea mastilor un limbaj unic, propriu. Surprinderea este si mai mare cand, din fata scenei, spectatorul constata ca dincolo de aceste masti nu se afla altceva decat duplicitatea umana intalnita de catre fiecare dintre noi in viata reala. “Les masques en moi” este un exercitiu si o introspectie deopotriva asupra vietii pline de masti in care de ducem existenta, uneori lasandu-ne condusi de ele.
“Candid”, un spectacol in regia lui Cristian Pepino a reusit sa imbine modernismul cu fascinanta lume creata de Voltaire. Este un spectacol alert, plin de culoare si muzica, un spectacol jucat in mai multe limbi si care, pe langa mijloacele clasice ale animatiei foloseste si tehnica proiectiei digitale. “Candid” aduce un plus de luminozitate teatrului in care papusile trec dincolo de statutul de simple marionette si prin viata, conturand personaje si chiar mai mult, situatii care sintetizeaza ideile umaniste despre putere, libertate, razboi sau iubire, concretizandu-le in miscari si scene pline de realism si transpuse cu mare talent si ingeniozitate in fata publicului. “Candid” este un spectacol plin de intelesuri, maiestuos redate intr-un registru comic, apropiat publicului si care isi trage seva din insasi situatiile reale desprinse din viata.
Un alt spectacol marcant prezent in cadrul Festivalului International de Teatru de la Alba Iulia a fost “L’ale Dels Fils” realizat de Compania de Teatru Jordi Bertran! Timp de o ora, public si artisti au reusit sa realizeze o unitate perfecta, un amalgam de miscari, acorduri muzicale si emotie transpusa in aplauze, minute in sir. “L’aleDels Fils” nu este altceva decat un moment magic ce reuseste cu ajutorul unor marionete ce ii intruchipeaza pe Charlie Chaplin, Bin Laden sau neobositul cantaret de rock sa aduca publicul pe scena, sa intre in rolul creat de aceste marionete, sa danseze impreuna cu ele si sa experimenteze fiecare emotie in parte, pana cand, cantaret, actor, marioneta sau spectator, devin un tot unitar, intr-o simbioza perfecta ce deschide in fata publicului, o alta lume.
Desigur ca magia momentului este data chiar de muzica, de acorduri pline de culoare sau unele atat de melodioase si line incat te duc cu gandul la muzica sferelor. Marionetele lui Jordi Bertran sunt personaje fara acte, fara carti de identitate sau pasapoarte, ce reusesc sa calatoareasca dincolo de orice granite si bariere, cu ajotorul muzicii, spectacolului si mai ales cu ajotorul comicului situatiilor. Jordi Bertran a reusit sa dea timp de o ora, o alta definitie a tot ceea ce inseamna scena teatrala la nivel mondial!
Jordie Bertran a demonstrat la Alba Iulia ca firele nevazute ale muzicii se imbina perfect si armonios cu cele ale unei papusi care prinde viata la auzul acordurilor, trecand dincolo de spatiul scenei, intr-o alta scena denumita generic… viata!
Festivalul International de Teatru de la Alba Iulia din acest an s-a incheiat in aplauzele publicului cu spctacolul “Meli Melo II” sustinut de compania de teatru Chicos Mambos din Franta. Spectacolul, asa cum a fost numit de presa spaniola, este un “teatru al dansului” pentru ca reuseste sa realizeze o demonstratie a artei miscarii sub toate formele ei si care sa poata fi exprimata prin mai multe stari diferite: dans contemporan, clasic, etnic, ritmic, baroc si chiar sportiv. Artistii au o frenezie plina de culoare, un umor usor de digerat, o degajare surprinzatoare in miscari si un talent indestructibil in reprezentarea scenica. “Meli Melo II” este daca vreti, o alaturare perfecta intre dans, culoare, ritm si teatru, alaturare ce urmareste de la inceput pana la sfarsit o singura linie, aceea a umorului de calitate!
Dincolo de toate aceste spectacole, manifestarile culturale au mai inclus si proiectii de scurt metraje, ateliere de constructie si manuire papusi, un atelier de origami, unul de scenografie si chiar de improvizatie scenica! Pe toata durata festivalului au avut loc lansari de carte, dintre care putem aminti “Opere Cumplite” a lui Florin Piersic Junior si “Desprinderea de Pluton. Underground Ariel 1999-2009” a binecunoscutului critic de teatru Anca Rotescu!
Festivalul International de Teatru de la Alba Iulia a fost si anul aceste o editie plina de culoare, ritm si bun gust. A fost un adevarat maraton cultural, cu o savoare deosebita, un fel de petrecere la care lumea buna s-a adunat sa guste din preparatele atent pregatite de organizatori: trupe si companii de teatru din Franta, Bulgaria, Spania, Elvetia, actori consacrati ai scenei romanesti, spectacole pline de umor, artisti de marca, regizori, scenaristi, lansari de carte si proiectii video, cu alte cuvinte, toate ingredientele necesare pentru un festival de marca, ce aduce scenei teatrale si culturale romanesti o valoare incontestabila! Commedia dell’arte a facut din Alba Iulia si anul acesta, orasul teatrului de calitate! Pana la editia de anul viitor, jos cortina!
Ultimele doua zile ale festivalului au adus in atetia publicului, pe langa povestile celor mici, cum ar fi “Harap – Alb”, “Stan Patitu’”, “Sanziana si Pepelea” sau “Cum a devenit Arthur Rege?” si spectacole pe gustul oamenilor mari: “Amor Omnia” realizat de Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely din Timisoara. Amor Omnia trateaza iubirea, cu ajutorul unui joc de lumini si al comunicarii non-verbale. Este o demonstratie plina de lumina, culoare si miscare prin care arata spectatorilor ca potentialul trupului uman este unul inca nedescoperit si ca iubirea se poate exprima aproape sublim prin miscarile trupului, dincolo de orice bariere impuse de limbaj.
“Les Masques en moi” realizat de Teatre Atelie 313 din Bulgaria a reusit sa transpuna in scena atat de binecunoscutele masti umane cu care ne confruntam fiecare dintre noi in viata de zi cu zi. Acest spectacol trateaza masca din punct de vedere social, psihologic dezvaluindu-i natura multilaterala. Spectacolul a fost unul atractiv, realizat de talentatii actori bulgari care au reusit sa dea mastilor un limbaj unic, propriu. Surprinderea este si mai mare cand, din fata scenei, spectatorul constata ca dincolo de aceste masti nu se afla altceva decat duplicitatea umana intalnita de catre fiecare dintre noi in viata reala. “Les masques en moi” este un exercitiu si o introspectie deopotriva asupra vietii pline de masti in care de ducem existenta, uneori lasandu-ne condusi de ele.
“Candid”, un spectacol in regia lui Cristian Pepino a reusit sa imbine modernismul cu fascinanta lume creata de Voltaire. Este un spectacol alert, plin de culoare si muzica, un spectacol jucat in mai multe limbi si care, pe langa mijloacele clasice ale animatiei foloseste si tehnica proiectiei digitale. “Candid” aduce un plus de luminozitate teatrului in care papusile trec dincolo de statutul de simple marionette si prin viata, conturand personaje si chiar mai mult, situatii care sintetizeaza ideile umaniste despre putere, libertate, razboi sau iubire, concretizandu-le in miscari si scene pline de realism si transpuse cu mare talent si ingeniozitate in fata publicului. “Candid” este un spectacol plin de intelesuri, maiestuos redate intr-un registru comic, apropiat publicului si care isi trage seva din insasi situatiile reale desprinse din viata.
Un alt spectacol marcant prezent in cadrul Festivalului International de Teatru de la Alba Iulia a fost “L’ale Dels Fils” realizat de Compania de Teatru Jordi Bertran! Timp de o ora, public si artisti au reusit sa realizeze o unitate perfecta, un amalgam de miscari, acorduri muzicale si emotie transpusa in aplauze, minute in sir. “L’aleDels Fils” nu este altceva decat un moment magic ce reuseste cu ajutorul unor marionete ce ii intruchipeaza pe Charlie Chaplin, Bin Laden sau neobositul cantaret de rock sa aduca publicul pe scena, sa intre in rolul creat de aceste marionete, sa danseze impreuna cu ele si sa experimenteze fiecare emotie in parte, pana cand, cantaret, actor, marioneta sau spectator, devin un tot unitar, intr-o simbioza perfecta ce deschide in fata publicului, o alta lume.
Desigur ca magia momentului este data chiar de muzica, de acorduri pline de culoare sau unele atat de melodioase si line incat te duc cu gandul la muzica sferelor. Marionetele lui Jordi Bertran sunt personaje fara acte, fara carti de identitate sau pasapoarte, ce reusesc sa calatoareasca dincolo de orice granite si bariere, cu ajotorul muzicii, spectacolului si mai ales cu ajotorul comicului situatiilor. Jordi Bertran a reusit sa dea timp de o ora, o alta definitie a tot ceea ce inseamna scena teatrala la nivel mondial!
Jordie Bertran a demonstrat la Alba Iulia ca firele nevazute ale muzicii se imbina perfect si armonios cu cele ale unei papusi care prinde viata la auzul acordurilor, trecand dincolo de spatiul scenei, intr-o alta scena denumita generic… viata!
Festivalul International de Teatru de la Alba Iulia din acest an s-a incheiat in aplauzele publicului cu spctacolul “Meli Melo II” sustinut de compania de teatru Chicos Mambos din Franta. Spectacolul, asa cum a fost numit de presa spaniola, este un “teatru al dansului” pentru ca reuseste sa realizeze o demonstratie a artei miscarii sub toate formele ei si care sa poata fi exprimata prin mai multe stari diferite: dans contemporan, clasic, etnic, ritmic, baroc si chiar sportiv. Artistii au o frenezie plina de culoare, un umor usor de digerat, o degajare surprinzatoare in miscari si un talent indestructibil in reprezentarea scenica. “Meli Melo II” este daca vreti, o alaturare perfecta intre dans, culoare, ritm si teatru, alaturare ce urmareste de la inceput pana la sfarsit o singura linie, aceea a umorului de calitate!
Dincolo de toate aceste spectacole, manifestarile culturale au mai inclus si proiectii de scurt metraje, ateliere de constructie si manuire papusi, un atelier de origami, unul de scenografie si chiar de improvizatie scenica! Pe toata durata festivalului au avut loc lansari de carte, dintre care putem aminti “Opere Cumplite” a lui Florin Piersic Junior si “Desprinderea de Pluton. Underground Ariel 1999-2009” a binecunoscutului critic de teatru Anca Rotescu!
Festivalul International de Teatru de la Alba Iulia a fost si anul aceste o editie plina de culoare, ritm si bun gust. A fost un adevarat maraton cultural, cu o savoare deosebita, un fel de petrecere la care lumea buna s-a adunat sa guste din preparatele atent pregatite de organizatori: trupe si companii de teatru din Franta, Bulgaria, Spania, Elvetia, actori consacrati ai scenei romanesti, spectacole pline de umor, artisti de marca, regizori, scenaristi, lansari de carte si proiectii video, cu alte cuvinte, toate ingredientele necesare pentru un festival de marca, ce aduce scenei teatrale si culturale romanesti o valoare incontestabila! Commedia dell’arte a facut din Alba Iulia si anul acesta, orasul teatrului de calitate! Pana la editia de anul viitor, jos cortina!
Sursa: www.iatalumea.blogspot.com