Culoarea anului: albastrul regal! Cum ne influențează culorile hainelor starea de spirit
În fiecare an, Institutul de culoare Pantone, care generează constant noi mixuri şi coduri de culoare, anuntă culoarea anului. Anul acesta, Classic Blue cod 19-4052 TCX este desemnată câştigătoarea.
Publicat: Vineri, 06 Martie 2020, 14:16 | Actualizat: Vineri, 06 Martie 2020, 14:22Istoria şi psihologia culorilor este mult mai veche decât istoria artei, a picturii sau a codurilor de culoare. În 1859, John Ruskin spunea că cel mai bun semn pentru o culoare este atunci când nimeni dintre cei care o văd nu ştiu ce nume să îi dea.
Culorile pot influența starea de spirit a oricărui om la fel de mult pe cât o fac și cuvintele. Să cunoști teoria și psihologia culorilor este ca și cum ai vorbi o limbă străveche ce unește simultan culturi, continente și nu ține cont de spațiu, distanță și timp.
Culorile din vestimentația noastră se împart în două categorii: culorile care ne plac și cele care ne vin bine, iar simțul estetic este cel care intervine și le suprapune într-o combinație reușită.
Pentru un val spontan de energie, poți apela mereu cu încredere la culoarea galben: este cea mai caldă și mai explozivă culoare, întrucât amintește de energia solară care înseamnă însăși viața. Totodată, un galben nu poate să fie niciodată "prea închis", deoarece deschiderea și lumina propagată de această culoare strălucește în orice subton.
Tocmai de aceea, culoarea galben se recomandă a fi integrată în decorarea spațiului de lucru: aduce lumină, concentrare, focus.
Pe aceeași temăÎn fiecare an, Institutul de culoare Pantone, care generează constant noi mixuri şi coduri de culoare, anuntă culoarea anului. Anul acesta, Classic Blue cod 19-4052 TCX este desemnată câştigătoarea.
Dacă în Roma Antică albastrul simboliza doliul și decepţia, în secolul al XII-lea albastrul capătă la curtea regală franceză o însemnătate diferită: albastrul cerneală devine culorea straielor Fecioarei Maria, devine culoare regală.
Din Evul Mediu şi până acum şi-a păstrat supremaţia şi a deveneit ceea ce noi astăzi numim albastru regal. Albastrul este culoarea complementară cu galben şi este cea mai profundă dintre culori. Ea ne aminteşte tot timpul fie de adâcimea misterioasă a marii fie de întinderea nemîrginită a cerului.
Oamenii care poartă albastru, graţie utilizării la numeroase uniforme sunt consideraţi ca fiind oameni de încredere. Faceţi un exercitiu si veţi observa ce multe branduri de succes au ales albastru: cea mai cunoscută reţea de socializare, (Facebook) plus alte două reţele de socializare extreme de populare: LikedIN și Twitter, numeroase bănci, (BCR), produse electrocasnice (Philips, Oral-B).
Sursa: Adevărul