De ce ne îmbarcăm și coborâm din avion pe partea stângă. Puțini știu aceste detalii
Te-ai întrebat vreodată de ce îmbarcarea și coborârea din avion au loc doar pe partea stângă a aeronavei? Există mai multe motive.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Duminica, 13 Octombrie 2024, 18:21 | Actualizat: Duminica, 13 Octombrie 2024, 18:42Chiar dacă ești un călător experimentat, probabil există o mulțime de întrebări legate de călătoria cu avionul pe care ți le-ai pus mereu. De exemplu, de ce îmbarcarea și coborârea se întâmplă doar pe partea stângă? Descoperă răspunsurile în rândurile de mai jos.
Pe aceeași temăDe ce ne îmbarcăm și coborâm din avion pe partea stângă. Puțini știu aceste detalii
Accesul în avioane se face în principal pe partea stângă din mai multe motive, atât de siguranță, cât și din tradiții istorice.
Siguranță
Multe dintre operațiunile aeronavei, cum ar fi alimentarea cu combustibil și încărcarea bagajelor, se desfășoară pe partea dreaptă. Permițându-le pasagerilor să urce din stânga, se minimizează riscul de accidente și interferență cu echipamentele și vehiculele care lucrează în jurul aeronavei. Aceasta ajută la protejarea pasagerilor de eventualele pericole asociate cu activitățile ce au loc pe partea dreaptă.
Tradiții
Practicile de boarding au origini maritime. Partea stângă a unei nave este cunoscută sub numele de "port," în timp ce partea dreaptă este numită "starboard." Aceste denumiri datează din vremurile în care navele erau manevrate din partea dreaptă, ceea ce făcea ca urcarea pasagerilor să se facă din stânga. Această convenție a fost adoptată și în aviație, având un impact semnificativ asupra designului aeronavelor și al procedurilor de îmbarcare.
Designul punților de îmbarcare
Infrastructura aeroporturilor, în special punțile de îmbarcare, este adesea proiectată pentru a se alinia cu partea stângă a avioanelor. Această standardizare facilitează procesul de îmbarcare și menține ordinea în terminalele aglomerate.
Pe aceeași temăLocul piloților
În plus, piloții stau de obicei pe scaunul din stânga. Așadar, pe vremuri, „era util pentru pilot să poată evalua distanța dintre aripă și clădirea terminalului și să pună ușa avionului în fața ușilor terminalului” dacă se afla pe partea stângă, a declarat un fost pilot al Forțelor Aeriene ale SUA, conform Readers Digest.
Doar în cazul avioanelor mici, cu două locuri, nu se întâmplă acest lucru. Dar, în cea mai mare parte, îmbarcarea va fi întotdeauna pe partea stângă.