Barem Limba Română Evaluare Națională 2019 Edu.ro: subiecte rezolvate și note
Barem Limba Română Evaluare Națională 2019 Edu.ro. Află pe a1.ro, baremul de corectare pentru subiectele la Limba și Literatura Română și calculează-ți nota în funcție de punctajul exercițiilor
Autor: Mirabela Năstase Publicat: Marti, 18 Iunie 2019, 17:42 | Actualizat: Miercuri, 19 Iunie 2019, 08:07Barem Limba Română Evaluare Națională 2019 Edu.ro. Află pe a1.ro, baremul de corectare pentru subiectele la Limba și Literatura Română și rezolvarea lor. Calculează-ți nota în funcție de punctajul exercițiilor
UPDATE: ora 15:00 - Baremul de la Limba și literatura română a fost publicat de Ministerul Educației. Baremul de corectare este prezentat și mai jos!
Baremul de corectare este util deoarece elevii se pot autoevalua și își pot da seama ce notă ar putea primi, în funcție de punctaj și de ceea ce au realizat în lucrare. Profesorii îi sfătuiesc pe elevi să cerceteze cu mare atenție baremul de corectare al subiectelor, astfel încât să știe la ce note să se aștepte. În care sunt diferențe mari între notele primite și rezultatele la care ei se așteaptă, se poate depune contestație.
Rezolvarea subiectelor
Textul de la subiectul I (40 de puncte) propune elevilor un fragment dintr-o operă dramatică. Este vorba de „Ultima cursă” de Horia Lovinescu.
La punctul A de la acest subiect I elevii au șase cerințe notate fiecare cu câte 4 puncte. Sunt verificate noțiuni de vocabular, ortografie și punctuație - câte un sinonim pentru cuvintele din text „făgăduiește” și „primejdioasă” - „promite”, respectiv „periculoasă”.
Explicarea cratimei în construcția „n-are rost” - explicație - cratima marchează lipsa vocalei „u” de la adverbul de negație „nu” și rostirea acestuia într-o singură silabă cu prima parte („a-”) din verbul de la persoana a treia singular „are”, elidarea unei vocale.
Explicarea modului de formare a cuvintelor „ta”(pregătirea ta) și „băiețel”- schimbarea valorii gramaticale în primul caz, din pronume posesiv în adjectiv pronominal posesiv, respectiv derivare cu sufix diminutival ”-el”, pentru al doilea caz.
Indicarea a două cuvinte cu diftong dintr-o secvență dată - mai, dădăceală, astea, lui.
Înțelegerea textului și noțiuni de teorie literară
La I A 5. elevii au de indicat două idei principale sau secundare din textul propus și să precizeze într-un enunț motivul pentru care un personaj crede că trebuie ambiționat un alt personaj din textul propus.
La compunerea de la punctul I B) elevii trebuie să argumenteze apartenența textului la genul dramatic, într-o compunere de minimum 150 de cuvinte. Se pleacă de la definiția genului dramatic și apoi sunt identificate în text, cu exemple, cel puțin două trăsături. Astfel, se pot obține 16 puncte.
SUBIECTUL AL II-lea este cotat cu 36 de puncte și propune un text publicistic
La punctul A) se verifică înțelegerea textului și noțiuni de gramatică.
Modul și timpul verbelor subliniate în text (a descoperit - mod indicativ, timp perfect compus, respectiv, să găsească - mod conjunctiv, timp prezent),
Funcția sintactică și partea de vorbire prin care sunt exprimate două cuvinte: nostalgic - atribut adjectival exprimat prin adjectiv propriu-zis)și l- din l-au prins - complement direct exprimat prin pronume personal
Analiza frazei „A ajuns un titlu atât de cunoscut/ (PP), încât nu se mai știe exact/ (Prop. subordonată circumstanțială consecutivă) cine a scris cartea (prop. subordonată subiectivă/, care rămâne, totuși, inegalabilă și unică în literatura pentru copii” (prop. subordonată atributivă).
La ultimul subpunct, elevii au de construit o frază din două propoziții cu subordonată completivă directă introdusă prin „dacă”. Pentru aceasta, elevii pornesc de la un verb tranzitiv în propoziția principală. Ex: El observă/ dacă vremea se încălzește.
La Subiectul al II-lea, punctul B, elevii au de redactat o compunere de 150-300 de cuvinte, în care să prezinte o întâmplare petrecută acasă sau la școală, în timpul unei activități de lectură. Reamintim că acesta a fost și subiectul care a stârnit cele mai mari discuții în mediul online.
Subiectul de creație cerea ca rezolvare tehnica literară numită „povestirea în ramă”, chiar dacă cerința nu conținea explicit termenul, scrie edupedu.ro. Acest subiect are 12 puncte, care vor fi acordate astfel: - jumătate din punctajul acordat acestui subiect se va da pentru „relatarea unei întâmplări: respectarea succesiunii logice a faptelor” – 6 puncte. Dacă va fi respectată parţial succesiunea logică a faptelor, se dau 4 puncte; iar dacă nu este respectată succesiunea logică a faptelor, 2 puncte.
Celelalte 6 puncte vor fi acordate în felul următor:
- câte 1 punct pentru precizarea fiecăruia dintre cele două elemente ale contextului spaţio-temporal 2 x 1 p. = 2 puncte
- adecvarea conţinutului la cerinţă: în totalitate – 2 puncte; parţial – 1 punct
- respectarea precizării privind numărul de cuvinte 2 puncte
Ce este povestirea în ramă
Povestirea în ramă sau povestirea în povestire este tehnica literară, predată elevilor în clasele a VI-a și a VII-a. Povestirea în ramă aparține genului epic și este o narațiune în care se încadrează altă narațiune. Exemple de povestiri în ramă - Povestiri în ramă - ”Hanu-Ancuței„, de Mihail Sadoveanu sau ”Florin scrie un roman”, de Mircea Cărtărescu.
Evaluarea Națională 2019 - note
Notele elevilor vor fi afișate pe 25 iunie 2019, până în ora 12:00, pe evaluare.edu.ro. Apoi, în aceeași zi se pot depune contestațiile, între orele 14-20. Notele finale vor fi afișate pe data de 29 iunie 2019.
Baremul de corectare la Limba și Literatura Română poate fi descărcat și de pe site-ul Ministerului Educației: AICI.
UPDATE, ora 14:00 - Subiectele la Limba și Literatura Română, sursa glumelor pe Internet
Unul dintre subiectele la Evaluarea Națională de Limbă și Literatură Română a fost și sursa glumelor pe internet. Mai exact, internauții au găsit amuzant ultimul exercițiu care are următoarea cerință: “Redactează o narațiune de 150 – 300 de cuvinte, în care să prezinți o întâmplare petrecută acasă sau la școală, în timpul unei activități de lectură”. Astfel, în mediul online, comentariile au curs pe această temă: Iată câteva dintre ele:
„Se scorojea varul de pe pereți în timp ce dădeam paginile…Super palpitant.”
„În timp ce citeam s-a întrerupt curentul. Și n-am mai văzut nimic și m-am culcat.”
„In timp ce ma aventuram să lecturez cerința de la subiectul II, punctul B am murit de râs și am căzut de pe scaun…”
„Câte întâmplări se pot petrece în timpul unei activități de lectură pe care nu ai avut-o niciodată ?”
”Ne raspunde fostul ministru Pop. Stie sigur…”, sunt câteva dintre comentariile internauților, potrivit Edupedu.ro.
UPDATE: ora 12:46 - Subiectele la Limba Română- Evaluarea Națională - nu au avut un grad ridicat de dificultate, acestea prezintă anumite ”capcane”, iar elevii pot cădea în eroare, sunt de părere dascălii. Cu toate acestea, un elev bine pregătit ar putea lua cu ușurință note de 8 și de 9.
„Nu sunt subiecte foarte dificile per ansamblu, dar anumite cerinţe îi pot pune în încurcătură pe elevi.
Textul dramatic de la prima parte e destul de dificil de citit şi înţeles. Nu cred că e foarte bine ales fragmentul pentru că nu explică comportamentul personajului, nu îi sunt motivate reacţiile”.
”Nu sunt subiecte la care să nu ne fi așteptat. Dacă te pregăteai bine, poți să te apropii de un 8, dar trebuia să fii foarte atent. Textul de la primul subiect mi se pare greu de înțeles. E lacunar, nu explică foarte bine. Nu e ales foarte bine, în sensul că e un fragment care începe de nicăieri și ajunge nicăieri. Psihologia personajului nu este foarte bine motivată. La subiectul al doilea sunt câteva finețuri la gramatică, la punctele 5 și 6, la construirea subordonatei", a declarat Cristina Tunegaru pentru Hotnews.ro.
Pe aceeași temăUpdate, ora 10:40 - Avem subiectele la Limba și Literatra Română, Evaluare 2019 - vezi aici FOTO
UPDATE: 10: 00 - Subiectele de la examenul de Limbă și literatură română susținut acum în Evaluarea Națională 2019 le cer absolvenților de clasa a VIII-a să realizeze o compunere în care să prezinte o întâmplare petrecută acasă sau la școală, în timpul unei activități de lectură. Aceasta este cerința de la subiectul II, punctul B. La subiectul I, punctul B, elevii au avut de redactat o argumentație pe baza unui text din genul dramatic.
Evaluarea Națională la Limba și Literatura Română începe azi, 18 iunie 2019, conform calendarului emis de Ministerul Educației. La examen s-au înscris înscris 154.956 de absolvenţi ai clasei a VIII-a, care vizează înscrierea la Liceu.
Baremul de corectare și subiectele la Limba și Literatura Română vor fi afișate pe a1.ro, dar și pe site-ul Ministerului Educației - subiecte.edu.ro. În funcție de punctajul afișat îți poți aproxima nota pe care ai putea-o primi la prima probă de examen. De asemenea, vom afișa și rezolvarea subiectelor primite la Limba și Literatura Română.
Barem Limba Română Evaluare Națională 2019 - Ce capcane au subiectele
Elevii se arată destul de încrezători în potențialele rezultate, susținând că cerințele de la proba de Limba și Literatură Română din cadrul examenului de capacitate nu au fost dificile.
Pe de altă parte, profesorii de Limbă și Literatură Română consideră că subiectele date prezintă unele capcane -„Nu sunt subiecte foarte dificile per ansamblu, dar anumite cerinţe îi pot pune în încurcătură pe elevi. Textul dramatic de la prima parte e destul de dificil de citit şi înţeles. Nu cred că e foarte bine ales fragmentul pentru că nu explică comportamentul personajului, nu îi sunt motivate reacţiile”, a explicat profesoara de Limba Română, Cristina Tunegaru, pentru Adevărul.ro.
Cum arată subiectele la Evaluarea Națională
Lucrarea va fi notată cu 10 puncte din oficiu și va fi structurată pe două subiecte mari, SUBIECTUL I şi SUBIECTUL II. La fiecare dintre cele două subiecte, elevul va avea de lucrat cu un text dat.
Fiecare subiect are, la rândul său, două cerințe mari. Punctul A va avea mai multe subpuncte care presupun rezolvarea unor chestiuni legate de text, iar la punctul B elevii vor avea de elaborat câte o compunere: la primul subiect o compunere literată, la al doilea subiect o compunere liberă.
Subiectele de la Evaluare Națională Limba și Literatura Română de anul trecut
La Evaluarea Națională de anul trecut, elevilor le-au picat următoarele subiecte: Literatură - genul epic, iar la partea de gramatică - propoziția subordonată subiectivă. De asemenea, elevilor li s-au dat un text jurnalistic la prima vedere, în baza căruia unde au fost nevoiți să rezolve mai multe cerințe. Ultimul subiect la Evaluarea Națională 2018 a fost relatarea unei întâmplări petrecute într-o cetate. Vezi aici subiectele.
Citește și:
Admitere liceu 2019. Cum se calculează media de admitere și când încep înscrierile
Evaluare Națională 2019 Edu.ro, Limba Română începe azi - Vezi subiecte și rezultate