Primul hipermarket din România care renunță total la casieri. Cum vor achita clienții produsele cumpărate
Decizia face parte dintr-un proiect mai amplu de modernizare, iar conducerea a oferit asigurări că actualii anagajați nu își vor pierde locurile de muncă.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Vineri, 24 Februarie 2023, 12:33 | Actualizat: Vineri, 24 Februarie 2023, 16:40- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Un hipermarket din România a luat, în premieră, decizia de a renunța de tot la casieri. Noua măsură face parte dintr-un întreg plan de modernizare, iar scopul principal pentru această schimbare majoră este scurtarea timpului petrecut la coadă și o fluidizare a clienților, transmite Adevărul.ro. Iată cum va fi pusă în practică și ce se va întâmpla cu actualii angajați.
Ce hipermarket din România renunță la casieri. Cum vor plăti clienții produsele cumpărate
Clienții hipermaketurilor se plâng adesea de cozile interminabile care se formează la casele de marcat. Mai mult, uneori se întâmplă ca nu toate cele disponibile să fie deschise, din diverse motive, spre disperarea celor care așteaptă să își plătească produsele.
Ei bine, cei care își fac aprovizionarea în magazinele lanțului Auchan nu vor mai avea, în curând, această problemă. Compania a hotărât să renunțe la casieri, iar plata se va face sută la sută în regim de self check-out, potrivit aceleiași surse.
Astfel, în funcție de dimensiunea magazinului, între 16-50 de case rapide vor fi deschise în permanență, iar oamenii își vor plăti singuri produse, atât cu cardul, dar și cu numerar. De asemenea, acestea pot folosite indiferent de volumul cumpărăturilor.
Procesul de modernizare a fost demarat, iar în 12 dintre magazinele Auchan din țară, acest timp de case există deja, însă, în curând vor exista exclusiv, termenul final fiind 2025.
„Proiectul de modernizare a caselor de marcat este natural în contextul social aflat în continuă schimbare și reprezintă răspunsul nostru la nevoile clienților și angajaților, dar și un nou pas în transformarea digitală a companiei noastre. Ascultând nevoile clienților și angajaților, am reușit să implementăm o soluție care asigură modernitate, păstrând parcursul asistat de către colegii noștri, și care contribuie la dezvoltarea profesională a acestora.”, a declarat Gabriela Gealapu, Manager National Case.
Ce se va întâmpla cu angajații lanțului de magazine, după ce se desființează casele de marcat clasice
Deși vestea este foarte bună pentru clienți, mulți s-au întrebat ce se va întâmpla cu angajații în aceste condiții. Cu toate acestea, conducerea a dat asigurări că aceștia nu își vor pierde locurile de muncă, ci se vor muta pe alte posturi, mai transmite sursa menționată anterior.
Cei care acum sunt casieri vor deveni consilieri și vor acorda consultanță și suport clienților, atunci când își vor face cumpărăturile.
„Pentru colegii casieri, ceea ce se schimbă este modul în care relaționează cu clientul. De la o meserie tehnică, evoluăm către o meserie care se bazează pe comunicare. Practic, trecem de la o abordare tranzacțională la una relațională, pentru că meseria colegilor noștri din zona caselor de marcat devine una de suport, comunicare și acompaniere a clienților.”, a declarat Ioana Toșa, Directorul Regional Nord.
Vezi ştiri de ultimă oră pe observatornews.ro