Antena Căutare

Schimbări semnificative la starea civilă. Când intră în vigoare și ce se întâmplă cu actele respective

Schimbări importante pentru cei care vor să se căsătorească în 2025. Iată de ce trebuie să țină cont.

Galerie
Schimbări importante pentru cei care vor să se căsătorească în 2025 | Shutterstock

Cetățenii români care plănuiesc să se căsătorească în acest an trebuie să aibă în vedere anumite schimbări.

Citește și: Cât a ajuns să coste asigurarea de sănătate pe o singură lună în 2025. Cine e scutit de la plata contribuției

Schimbări semnificative la starea civilă. Când intră în vigoare și ce se întâmplă cu actele respective

De la 1 martie 2025, vor intra în vigoare noi reglementări în ceea ce privește actele depuse la starea civilă.

Articolul continuă după reclamă

Va începe digitalizara tuturor actelor de stare civilă. Certificatele de naștere, de căsătorie și deces urmează să fie tipărite pe formulare standardizate și vor fi înregistrate electronic în toate județele din țară, conform unei surse.

Citește și: Ce poți primi dacă ești donator de sânge în 2025. Ce trebuie să știe oamenii care vor să facă acest lucru

Astfel că, de la data precizată, ofițerii de stare civilă vor utiliza un sistem dual, adică un registru electronic și un exemplar fizic. Doar registrul electronic va fi transmis mai departe.

Și cetățenii din diaspora vor avea acces la sistemul digitalizat din data de 24 septembrie 2025.

Citește și: LIVETEXT Alegeri prezidențiale 2024. Cele mai noi informații despre primul tur de vot/ Prezența la urne

Ce beneficii aduce un astfel de proiect

Potrivit sursei menționate anterior, valoarea proiectului se ridică la 185 de milioane de lei și a fost finanțat, în mare parte, din fonduri europene.

Scopul acestui proiect este de a simplifica accsul cetățenilor la aceste servicii.

Citește și: Acte necesare pentru schimbare permis auto, conform legii în vigoare. Cum te poți programa online

Printre principalele beneficii sunt depunerea cererilor pentru acte online, crearea unei baze de date naționale (asigurând astfel o gestionare rapidă și eficientă a documentelor, dar și reducerea birocrației).

Citește și: Care este procedura pentru obținerea adeverințelor de vechime în muncă. ITM București vine în sprijinul cetățenilor

Sistemul acesta inovativ a fost testat în mai multe localități din România, precum Cluj-Napoca, Iași, Constanța și Timișoara. Locuitorii de acolo au putut solicita certificate de naștere și de deces în format digital.

(P) Vrei să îți cumperi o proprietate? Iată ce trebuie să știi înainte să semnezi... Cum pot tinerii români să călătorească gratis în România. Care sunt condițiile...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x