Diferentele dintre ceea ce scriem pe hartie si situatiile imprevizibile care se nasc zilnic pot fi un obstacol major in respectarea unei agende. Iata cateva sfaturi pentru a-ti clarifica si ordona activitatile intr-un mod eficient!
Stabileste-ti obiectivele
Daca stii ca vei avea intalniri importante, gandeste-te cu atentie la cat timp vei dedica acestora. Noteaza-ti ce intrebari vei avea de pus si incearca sa anticipezi posibilitatea de aparitie a unor evenimente care ti-ar putea prelungi discutia. Inainte de a te intalni cu respectiva persoana, adu-i la cunostinta care sunt scopurile tale si cat timp ai la dispozitie. Te va intelege cu siguranta iar tu vei reusi sa te incadrezi in programul stabilit.
Fii punctual
Agenda este de prisos daca tu nu reusesti sa ajungi la timp pentru o anume activitate. Punctualitatea este calitatea oamenilor eficienti si rigurosi. In plus, vei avea parte de respect din partea oamenilor pe care ii vei intalni.
Trimite confirmari
Daca esti genul de persoana care interactioneaza zilnic cu alti oameni, este bine sa-ti pregatesti pasii in avans. Trimite confirmari cu privire la prezenta ta sau o eventuala absenta. Partenerii te vor aprecia si se vor obisnui cu stilul tau. Astfel, in cazul in care nu vei fi disponibil intr-o zi, acest obicei te va scuti de neintelegeri.
Tine cont de pauze sau deplasari
Daca termini o sedinta la ora 13 fix, nu inseamna ca urmatoarea activitate incepe la 13 si un minut. Deplasarile pot fi lungi, iar tu poate ca ai nevoie de o masa. Nu trebuie sa calculezi la minut, invata sa aproximezi.
Preia initiativa
Nu este obligatoriu sa petreci mai mult timp cu anumite persoane decat ar fi necesar. Discutiile de politete nu isi au intotdeauna rostul, iar asta nu inseamna o lipsa de eleganta. Profesionalismul presupune eficienta si rigoare. Nu lasa alte persoane sa-ti stabilesca agenda sau sa te incurce. In functie de interese, stabileste-ti obiectivele si prioritatile.
sursa: AskMen.com
foto: Hepta.ro