- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Amy Wrzesniewki, profesor asociat la catedra de Comportament Organizational de la Yale, spune ca, in majoritatea cazurilor, secretul consta in identificarea responsabilitatilor care iti creeaza cea mai mare satisfactie la locul de munca si apoi restul va merge de la sine. Pe scurt, fa prima data ceea ce-ti place si abia dupa aceea ocupa-te de celelalte responsabilitati mai putin placute!
De exemplu, daca nu esti fericit si nici nu stii ce poti sa faci sa schimbi asta, ar trebui sa-ti reconfigurezi lista cu prioritati. Scrie pe primele locuri indatoririle care iti creeaza cele mai multe multumiri si indeplineste-le. Cand redactezi acest "clasament", ia in calcul aportul tau de creativitate si capacitatea de comunicare cu ceilalti.
Daca ai de indeplinit o sarcina conditionata de colaborarea cu un coleg sau un departament si nu gasesti o cale de comunicare cu grupul respectiv, fa-ti putina ordine in gandire si stabileste-ti prioritatile. Demareaza dialogul cu un compliment la adresa colegului sau a cuiva din departamentul cu care urmeaza sa colaborezi si apoi "pune pe masa" proiectul comun redactat pe puncte. Insista asupra interesului firmei in buna realizare a proiectului si spune-le interlocutorilor tai ca nu ai nici cea mai mica intentie sa-ti depasesti atributiile, invadandu-le lor "terenul".
Daca nu ai curaj sa-i ceri parerea sefului intr-o chestiune oarecare, gandeste-te ca si el e om ca si tine si, chiar daca pare mai "capcaun", are slabiciunile lui. Plus de asta, ca sef, ii place nu numai sa fie bagat in seama de superiori, dar si sa i se ceara sfaturi de subalterni.
Daca esti supraaglomerat cu sarcinile de serviciu si nu mai ai deloc timp si pentru tine, reconsidera-ti prioritatile. Nu te indemnam sa lasi munca deoparte, dar toata lumea este de acord ca ce e prea mult strica. Ia si tu pauza cand simti nevoia, ridica-te de la calculator si gaseste-ti ceva de facut pe hol sau in alt birou, misca-te putin, indreapta-ti coloana, bea niste apa rece, schimba-ti monotonia de zi cu zi, fa ceva si pentru tine, nu doar pentru ceilalti.
Iar dimineata trezeste-te mai devreme cu 20 de minute si joaca-te cu animalul de companie. N-ai unul? Ia-ti! Sau iesi in fata blocului sau in parc, sigur vei gasi un sufletel abandonat de soarta care are nevoie de atentie si mangaiere. Ca si tine, de altfel.
Citeste si jurnalul.ro!
Foto: natcom.org