Partea cea mai bună este că statisticile actuale, care arată un trend evident de creștere, lasă mult loc pentru dezvoltare în următorii ani: avem mult de recuperat față de piețele dezvoltate din Europa.
Tot mai mulți români trec de etapa descoperirii oportunităților din e-commerce și se obișnuiesc să comande în mod regulat de pe internet produse și servicii. În țări precum cele din nordul Europei, cei mai mulți cetățeni fac comenzi online cel puțin o dată pe lună, iar piața românească de comerț online merge exact pe această direcție a rutinei atât de mult dorite de retaileri (așa cum s-a întâmplat cu plățile cu cardul la comercianți, care acum, din spectaculos, au devenit ceva banal, firesc, pentru oricine).
În acest context, magazinele online apar "ca ciupercile după ploaie". Cu investiții reduse, este la îndemâna oricui să devină antreprenor în mediul online. Desigur, pentru ca o afacere să supraviețuiască și să prospere, este nevoie de un bun plan de afaceri și de o abordare atentă. Una dintre provocările la care deținătorii de magazine online trebuie să găsească neapărat soluții foarte bune este alegerea serviciilor de găzduire web. Pare ceva simplu, însă este o chestiune de maximă importanță și care încă pune probleme serioase multor magazine online care ajung să aibă timpi mari offline sau pagini încărcate greoi (ceea ce se traduce prin clienți alungați în procesul de achiziție sau care nici măcar nu pot accesa website-ul și ajung la magazinele online concurente).
Ce variante de găzduire web ai putea alege pentru un magazin online astfel încât afacerea ta să fie mereu vizibilă pe internet, în cele mai bune condiții? Înainte de orice, alege providerul de hosting. Ai nevoie să colaborezi cu o firmă de găzduire web serioasă, cu experiență mare pe piața locală, care are o imagine online impecabilă. Din punct de vedere tehnic, caută o firmă cu datacenter propriu în România, care promovează găzduire web SSD cu uptime garantat de 99,9% și care promite suport tehnic non stop.
După ce ai identificat providerul perfect, trebuie să alegi un plan de găzduire web. Poți chiar să discuți cu specialiștii firmei în cauză, să explici care este afacerea ta, de ce resurse ai nevoie (eventual poți spune despre traficul estimat și despre spațiul necesar pentru fișiere). Vei primi propuneri dedicate. În principiu, dacă este un magazin online de tip start-up antreprenorial, ai putea alege un plan de găzduire web de tip shared, însă special conceput pentru anumite platforme ale magazinelor online. Poți opta spre exemplu pentru găzduire web Magento SSD, găzduire web Joomla sau hosting Drupal.
O variantă foarte bună pentru magazinele online ce cresc accelerat este alegerea de servere virtuale VPS, pentru website-uri cu trafic mare. Se va beneficia astfel de găzduire web pe un server virtual VPS cu sistem de operare Linux sau Windows, cu trafic necontorizat, cPanel sau Plesk, IP Dedicat, resurse scalabile și multe alte avantaje pentru e-commerce.
Desigur, există și varianta premium, pentru magazine online dornice de performanță ridicată: server dedicat, o soluție ce poate fi considerată cea ideală. Costul este ceva mai mare, însă nu unul mare la nivel de cheltuieli de business. Cu ajutorul ultimelor versiuni de cPanel / WHM și Plesk, ai posibilitatea să configurezi propriul server dedicat așa cum vrei.
Un antivirus gratuit îți vinde datele personale către alte companii... Samsung a lansat prima tabletă cu 5G...