Black Friday sau Vinerea Neagră, așa cum este folosit de unii retaileri din România care doresc să își pună și mai mult amprenta asupra acestei zile, implică atât timp, cât și, evident, bani.
Pentru a cunoaște mai bine acest fenomen de reduceri Black Friday, ar fi bine să știm cum funcționează aceste reduceri și ce implică un preț mai mic de achiziție al televizorului cu LED, de exemplu, pe care ați pus ochii cu câteva luni în urmă. Ei bine, reducerile sunt de mai multe feluri și le vom menționa aproape pe toate. Pe noi ne interesează însă cum are loc fenomenul în cadrul industriei de IT&C, iar aici părerile sunt împărțite. Ca să începem cu dreptul, trebuie să ținem cont de faptul că există două tipuri de canale pe care ajung produsele la noi în magazine.
1. Canalul Oficial este metoda prin care magazinele cu vechime și, implicit, cu vânzări mari își fac stocurile. Vorbim, de pildă, de Altex, Media Galaxy, Flanco, Emag și altele. Aici prețul cu care intră produsul este calculat în funcție de cât de mare este stocul achiziționat, cum de fapt e și normal. Legătura cu producătorul este directă, prin distribuitor, iar acest lucru implică existența unei garanții a produselor respective direct la fabrică.
2. Canalul Neoficial, așa cum alegem noi să îl denumim în acest articol, este metoda aleasă de unii comercianți, mai mici, care cumpără produsele la prima sau a doua mână (prin intermediari) direct din magazinele din afară. Acest lucru se întâmplă de obicei în cazul produselor de interes, iPad, iPhone, etc, aceste produse fiind vândute deseori la prețuri mult mai mari la noi în țară. Diferența de preț nu vine din taxe sau alte cheltuieli legale, ci din nevoia comerciantului de a scoate profit. Acel profit include, desigur, o marjă de defectare a produselor respective, pentru care ar fi destul de dificil să le trimiți înapoi în UK, așa că preferi să îi dai banii clientului în cazul unui ghinion.
Citeşte AICI continuarea articolului!