Un nou studiu a ajuns la concluzia că ambalajul în care este învelită ciocolata este mai important decât gustul acesteia.
Un studiu recent al Universităţii Melbourne a ajuns la concluzia că, în ceea ce priveşte ciociolata pe care o cumpărăm, ambalajul joacă un rol foarte important în decizia de a o achiziţiona, notează Science Alert, citat de Descoperă.
Unul dintre modurile prin care ne justificăm decizia de a cumpăra un tip sau altul de ciocolată este prin gustul acesteia. Ne spunem că cumpărăm un anumit tip de ciocolată deoarece ne place gustul acestuia, însă cercetarea oamenilor de ştiinţă de la Universitatea Melbourne a ajuns la concluzia că percepţia pe care o avem asupra gustului este influenţată în mod semnificativ de către amablajul în care este servită ciocolata.
„Informaţia care ne este livrată de către ambalaj poate influenţa aşteptările consumatorilor şi le poate afecta răspunsul lor emoţional atunci când memoria simţurilor confirmă sau nu impresia iniţială”, explică Frank R. Dunshea, membru al echipei de cercetare.
În studiul acesta, 75 de voluntari au fost supuşi la 3 teste: testarea ciocolatei fără amabalaje, un test în care li s-au prezentat doar ambalaje şi un test în care participanţii au gustat şi au putut vedea ambalajele.
Pentru cel de al treilea test, oamenii de ştiinţă au înfăşurat acelaşi tip de ciocolată care a fost învelită în ambalaje care au fost etichetate ca fiind: îndrăzneţ, amuzant, obişnuit, special, sănătos şi premium. Participaţilor li s-a cerut să deguste ciocolata având fiecare tip de ambalaj şi să descrie reacţia emoţională pe care o au la acestea.
Participanţii raportau o experienţă negativă atunci când ambalajul nu corespundea cu conţinutul. Atunci când cercetătorii înregistrau reacţii pozitive, acestea legau conţinutul de ambalaj. Concluzia trasă de cercetători a fost că emoţiile pozitive cauzate de ambalaj au avut o influenţă directă asupra percepţiei asupra ciocolatei.
„Descoperirile oferă o mulţime de intuiţii care pot fi folosite pentru design-ul produselor şi control al atributelor intrinsece şi extrinsece ale produselor prin creşterea implicării emoţionale faţă de produsele alimentare”, au notat autorii studiului.
Caz ciudat la Brașov! 17 persoane au ajuns la spital cu aceleași simptome: „Au stări de amețeală, vărsături și scaune di... Cardiologii trag un semnal de alarmă! Ce se întâmplă dacă nu mănânci micul dejun...