Probabil că te-ai întâlnit cu ele în magazinele online. Produsele resigilate sau reambalate reprezintă deja o secțiune de sine stătătoare. În special eMAG ne-a obișnuit cu astfel de recomandări. Apar aproape la orice căutare pe site, ca o alternativă mai ieftină. Dar cât de recomandat este să alegem un produs care nu se află la prima ambalare? Și cât de mult contează prețul în condițiile în care oricum poți plăti orice produs în rate, printr-un card eMag?
Ce sunt resigilatele?
În mare parte, sunt trei ipoteze în care produsul poate ajunge la această secțiune. O dată, poate să vină cu mici defecțiuni (de obicei, estetice), dar să fie vândut ca bun. Cumpărătorul le descoperă și trimite produsul înapoi. Dacă defecțiunile nu sunt prea mari, produsul este revândut cu preț mai mic.
Același lucru se poate întâmpla și cu produse vândute și returnate, dar fără să aibă vreo hibă. Unii pur și simplu descoperă că acestea nu se potrivesc sau sunt sub așteptările lor, dar abia după ce desfac ambalajele. Ceea ce le reduce prețul la revânzare.
Mai e varianta trei. Te-ai întrebat vreodată ce se întâmplă cu toate produsele din showroom-uri? La un moment dat, cineva trebuie să le cumpere și pe ele. E adevărat că n-ar trebui să fie foarte diferite de cele proaspăt scoase din cutii. Dar, în unele cazuri, interacțiunea cu publicul se simte. Și se va simți și la preț.
Cum alegi?
Normal ar fi să afli de ce produsul este resigilat înainte să-l cumperi. Să ai o descriere a defecțiunilor sau un mic istoric. În lipsă de așa ceva, e bine să fii sigur că poți returna la rândul tău produsul. Pe de altă parte, există anumite categorii de produse mai puțin predispuse la uzură și pe care ai putea să le iei fără probleme de la resigilate: cabluri, adaptoare, componente interne, periferice mici, accesorii sau obiecte nu foarte sofisticate, la care nu prea are ce se strica. În același timp, poți nimeri telefoane, televizoare sau aparate foto în stare perfectă, dar cărora le lipsesc doar anumite accesorii.
Ce să eviți?
Valoarea reducerii unui produs resigilat este poate cel mai bun indicator despre starea produsului. Dacă ai 50% reducere la un smartphone, fără alte explicații, probabil că nu-i o idee bună. În general, e bine să stai departe de dispozitivele cu display și reduceri astronomice. Pentru că ecranele sunt foarte sensibile la tratamente nepotrivite. Dar magazinul știe că nu poate ascunde pentru foarte multă vreme aceste defecțiuni. Și încearcă să compenseze prin înjumătățirea prețului.
Garanția te salvează
Indiferent de motivul reducerii sau categoria produsului pe care-l alegi, cel mai important este să cumperi doar de la magazinele de încredere, cu o politică serioasă de retur și un call center profesionist. Unde poți fi sigur că vei găsi răspunsuri și soluționări rapide, în cazul în care toate reticențele tale privind resigilatele se dovedesc a fi justificate.
În final, dacă ești în căutarea unui produs de mare valoare, poate că nu merită să-l iei la reducere și cu riscul să primești un produs pe jumătate ok. Există alte moduri de a-ți salva bugetul, cum ar fi cardul de cumpărături CardAvantaj, care împarte prețurile în rate fără dobândă*.
*Dobanda zero se aplică dacă se achită lunar suma totală de plată, astfel cum este evidențiată în extrasul de cont emis de către Bancă. Pentru o limită de credit de 5.367 lei, dobânda fixă este de 28%/an, rata lunară de plată este de 512,57 lei, iar dobânda anuală efectivă (DAE) este de 38,94%, fiind calculată pentru suma menţionată mai sus retrasă în întregime în prima zi de la un ATM Credit Europe Bank (România) S.A. şi rambursată în 12 rate lunare egale. Valoarea totală plătibilă este de 6.307,27 lei incluzând dobânda, comisionul anual de administrare cont curent de card în valoare de 49 lei şi costul de utilizare a mijlocului de plată în valoare de 107,69 lei.