În numele siguranței! BMW a prezentat în cadrul CES 2014, cea mai mare expoziție de tehnologie din lume, ce se desfășoară anual în Las Vegas, un Seria 2 Coupe și un Seria 6 Gran Coupe echipate cu un sistem de siguranță activă, ActiveAssist, capabil să reacționeze ca un experimentat pilot de curse și să redreseze mașina în cele mai "delicate" situații, precum acvaplanarea ori supravirarea.
Noul sistem aflat încă în teste este extrem de interesant și lasă imaginația să zburde "periculos". Sistemele actuale de control a stabilității (ESP) se rezumă la frânarea independentă a roților pentru a ține mașina pe traiectorie. ActiveAssist-ul preia însă controlul și asupra direcției și a accelerației, derapând controlat până la restabilirea stabilității. De la depărtare pare că la volan s-ar afla un pilot profesionist. Prin urmare, dacă vrei să te dai mare în fața prietenilor cu un drift ca la carte, nu ai decât să provoci mașina, s-o balansezi puțin și s-o arunci din volan în supravirare (derapează spatele), iar ActiveAssist-ul o ține singur de-a latul, până la restabilirea condițiilor de siguranță. Bine, sistemul a fost conceput pentru a preveni și a controla aceste situații survenite fără voia șoferului. Dar merge și psihologia inversă.
Mai mult, chiar dacă BMW nu a dat prea multe detalii despre noua tehnologie, bavarezii au spus că sistemul poate efectua impecabil și un slalom printre jaloane la viteze ridicate și poate evita perfect un obstacol apărut din senin pe calea de rulare.
Iar dacă punem în paralel ActiveAssist-ul, care drift-ează singur, cu funcția de burn out la buton introdusă pe Seriile 2 și 4, care lasă șoferul să se joace puțin cu spatele în deplină siguranță până la viteze moderate, atunci se poate spune că BMW a inventat pilotul virtual. Toate aceste sisteme sunt simpatice și utile în anumite situații, dar "amenințarea" vehiculelor autonome, în care șoferul va sta ca la televizor, bate la ușă. Unde va mai fi plăcerea de a conduce?