Antena Căutare

Reorganizare la Craiova: Ford renunta la productia Transit Connect si se axeaza pe B-Max

Ford a confirmat oficial demararea pro­ductiei de serie a modelului B-Max la Craiova, ince­pand cu anul 2012. Pana atunci, autovehiculul se afla in faza premergatoare, in care primele prototipuri sunt testate, iar linia de productie intra in setarile finale. Versiunea de serie a lui B-Max va putea fi vazuta la Salonul Auto de la Frankfurt, in aceasta toamna, iar primele exemplare vor fi livrate in trimestrul al doilea din 2012.

Henrik Nenzen, Managing Director Ford Romania, a confirmat oficial planurile com­pa­niei pe care o reprezinta in legatura cu uzi­na de la Craiova, cele mai importante informatii fiind cele privind fabricarea modelului B-Max.

Acesta a fost anticipat de mai multa vreme, iar aspectul sau a fost dezvaluit in pro­cent de 99% odata cu prezentarea conceptului B-Max la Salonul Auto de la Geneva din acest an. Caracteristicile sale tehnice sunt strans legate de modelul Fiesta, pe a carui platforma va fi construit.

Din punctul de vedere al apar­tenentei la segmentele de piata, B-Max va fi un monovolum (MPV) de clasa B si va concura cu modele precum Opel Meriva sau Citroen Pi­casso, dar cel mai bine ar putea fi comparat cu Peugeot 1007, tot cu usi culisante, care insa nu se mai produce din cauza vanzarilor slabe.

De asemenea, deschiderea totala a usilor va fi una foarte mare, ca urmare a eliminarii stalpului central, similar cu Opel Meriva. Desi Ford a refuzat sa ofere vreun detaliu privind seg­men­tul de pret in care se va incadra B-Max, esti­marile de piata arata ca nivelul de baza al viitorului automobil ar putea sa coboare in jurul valorii de 10.000 de euro pe piata din Romania, la un pret global entry-level in seg­mentul 11.000-12.000 de euro.

Fiesta sedan ar putea fi produs la Craiova

In acelasi timp, la Craiova va demara si productia noului motor din familia EcoBoost, cu o capacitate de numai 1 litru, in doar 3 cilin­dri, motor care va echipa noul model, dar care va fi exportat si catre alte uzine Ford din Europa.

Pe langa cele doua informatii, direc­torul Ford a anuntat ca modelul Transit Con­nect va inceta sa mai fie produs la Craiova, deoarece compania si-a reorganizat productia in Europa, iar acest model urmeaza sa fie produs la Valencia. In acest fel, Craiova si Köln vor fi orasele in care se vor construi modele de clasa B.

In orasul german va debuta anul viitor Fiesta face-lift si apoi noua generatie, iar la Craiova, pe langa B-Max, se va fabrica un al doilea automobil din aceasta clasa, pe aceeasi platforma, despre care nu au fost oferite mai multe informatii oficiale, dar despre care exista speculatii ca ar putea fi Fiesta sedan, un concurent pentru Dacia Logan, Renault Sym­bol, dar si pentru viitorul sedan de clasa B de la Skoda.

Nu in ultimul rand, un alt model nou va fi produs de data aceasta in Turcia, la Kocaeli, acolo unde se fabrica acum Transit Connect. Dupa introducerea noii generatii a utilitarei, in uzina turca va fi produs un vehicul comer­cial mai usor, ceea ce ar putea insemna ca va utiliza componente comune cu B-Max.

Toate aceste noutati fac parte din strategia Ford, care are in vedere lansarea de 20 de noi modele in urmatorii trei ani.

Promisiuni cu repetitie

Referitor la contractul cu statul roman, care se afla in plin proces de renegociere datorita modificarilor impuse in special de criza, reprezentantii Ford au anuntat ca nivelul investitiilor totale va fi mentinut la peste 675 de milioane de euro, dupa ce acest al doilea model va intra in fabricatie. Uzina va atinge la acel moment o capacitate de aproximativ 350.000 de unitati anual.

Sursa: Financiarul

FOTO! BMW Classic Tour: 650i Cabrio... Zenvo ST-1 primeste cativa cai in plus. Si un ceas.....

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x