Henrik Nenzen, Managing Director Ford Romania, a confirmat oficial planurile companiei pe care o reprezinta in legatura cu uzina de la Craiova, cele mai importante informatii fiind cele privind fabricarea modelului B-Max.
Acesta a fost anticipat de mai multa vreme, iar aspectul sau a fost dezvaluit in procent de 99% odata cu prezentarea conceptului B-Max la Salonul Auto de la Geneva din acest an. Caracteristicile sale tehnice sunt strans legate de modelul Fiesta, pe a carui platforma va fi construit.
Din punctul de vedere al apartenentei la segmentele de piata, B-Max va fi un monovolum (MPV) de clasa B si va concura cu modele precum Opel Meriva sau Citroen Picasso, dar cel mai bine ar putea fi comparat cu Peugeot 1007, tot cu usi culisante, care insa nu se mai produce din cauza vanzarilor slabe.
De asemenea, deschiderea totala a usilor va fi una foarte mare, ca urmare a eliminarii stalpului central, similar cu Opel Meriva. Desi Ford a refuzat sa ofere vreun detaliu privind segmentul de pret in care se va incadra B-Max, estimarile de piata arata ca nivelul de baza al viitorului automobil ar putea sa coboare in jurul valorii de 10.000 de euro pe piata din Romania, la un pret global entry-level in segmentul 11.000-12.000 de euro.
Fiesta sedan ar putea fi produs la Craiova
In acelasi timp, la Craiova va demara si productia noului motor din familia EcoBoost, cu o capacitate de numai 1 litru, in doar 3 cilindri, motor care va echipa noul model, dar care va fi exportat si catre alte uzine Ford din Europa.
Pe langa cele doua informatii, directorul Ford a anuntat ca modelul Transit Connect va inceta sa mai fie produs la Craiova, deoarece compania si-a reorganizat productia in Europa, iar acest model urmeaza sa fie produs la Valencia. In acest fel, Craiova si Köln vor fi orasele in care se vor construi modele de clasa B.
In orasul german va debuta anul viitor Fiesta face-lift si apoi noua generatie, iar la Craiova, pe langa B-Max, se va fabrica un al doilea automobil din aceasta clasa, pe aceeasi platforma, despre care nu au fost oferite mai multe informatii oficiale, dar despre care exista speculatii ca ar putea fi Fiesta sedan, un concurent pentru Dacia Logan, Renault Symbol, dar si pentru viitorul sedan de clasa B de la Skoda.
Nu in ultimul rand, un alt model nou va fi produs de data aceasta in Turcia, la Kocaeli, acolo unde se fabrica acum Transit Connect. Dupa introducerea noii generatii a utilitarei, in uzina turca va fi produs un vehicul comercial mai usor, ceea ce ar putea insemna ca va utiliza componente comune cu B-Max.
Toate aceste noutati fac parte din strategia Ford, care are in vedere lansarea de 20 de noi modele in urmatorii trei ani.
Promisiuni cu repetitie
Referitor la contractul cu statul roman, care se afla in plin proces de renegociere datorita modificarilor impuse in special de criza, reprezentantii Ford au anuntat ca nivelul investitiilor totale va fi mentinut la peste 675 de milioane de euro, dupa ce acest al doilea model va intra in fabricatie. Uzina va atinge la acel moment o capacitate de aproximativ 350.000 de unitati anual.
Sursa: Financiarul
FOTO! BMW Classic Tour: 650i Cabrio... Zenvo ST-1 primeste cativa cai in plus. Si un ceas.....