Este adevarat insa, la volan s-au aflat doi piloti, Claudiu David – singurul pilot roman din “liga profesionista” BMW Fahrer, si Mihaela Beldie, iar consumul a fost obtinut prin aplicarea unor tehnici speciale de condus economic. Nu e usor, e chiar un cosmar. Vorbim despre concentrare, condus anticipativ, cateva “artificii” (de ex.: presiune mai mare in pneuri, in defavoarea aderentei), multa rabdare si nervi de otel. Va spun din experienta, pentru ca acest record mi-a trezit amintiri.
Acum aproape 10 ani, l-am cunoscut, am invatat si am “furat” meserie de la Gerhard Plattner, un mosulet simpatic, jurnalist de profesie, in al carui palmares se afla o serie de recorduri mondiale de consum (de ex.: Cel mai economic inconjur al Pamantului, strabatand toate continentele cu un Audi 80 TDI, de la Ingolstad la Ingolstadt, cu un consum de 3,78 l/100 km si o viteza medie de 85,8 km/ h; Cea mai economica traversare a Statelor Unite, de la New York la San Francisco, cu SEAT Ibiza TDI (2,89 l/100 km si o viteza medie de 94,36 km/ h). Atunci, Plattner a reusit sa scoata un consum de 3.56 l/100 km si o medie de 70 km/h (aceeasi medie cu BMW-ul!!!) cu o Skoda Fabia 1.4 TDI, pe un traseu de 120 km. Iar “echipajul” format din subsemnatul si un coleg de breasla a scos un consum de 4.17 l/100 km, clasandu-se pe treapta a doua a podiumului jurnalistilor. Pe prima a fost Costin Giurgea, de la Top Gear.
Nu inchid paranteza inainte de a remarca insa progresul tehnologiei. Daca acum 10 ani discutam despre un consum de 3.56 l/100 km cu o Fabie 1.4 TDI, azi ajungem la 4.0 l/100 km cu o masina cu trei clase mai sus, de aproape doua tone si de cel putin doua ori mai puternica. Restul e poveste...
Doi piloti, o masina si trafic obisnuit
Duminica, 13 octombrie, ora 11:15: BMW-ul 520d xDrive a intrat pe poarta dealerului MHS Motors Bucuresti, dupa aproximativ 28 de ore de la start. Dupa 1550 km de drum neintrerupt, sigiliul rezervorului era intact, iar computerul de bord indica o autonomie de inca 166 km si un consum impresionant de numai 4,0 l/100 km. Ceea ce este echivalentul unor emisii de numai 105g CO2/km. Totodata computerul de bord arata ca autonomia castigata prin modul “ECO PRO” era de exact 166 km. Toate aceste performante au fost realizate cu o viteza medie de 70 km/h.
Noul BMW Seria 5 a incheiat astfel dubla traversare a Romaniei pe ruta Bucuresti - Constanta – Bucuresti - Arad – Bucuresti, totul cu un singur plin de carburant. A fost vorba de un traseu dificil, in conditii reale de drum, ce a inclus aproximativ 700 km de autostrada si peste 800 de km de drumuri nationale, in marea lor parte cu o singura banda, drumuri de centura si traversarea a catorva orase. La aceasta s-au adaugat diferente importante de nivel si traversarea Carpatilor Meridionali, prin Valea Oltului.
Testul a demonstrat ca o calatorie cu noul BMW Seria 5 poate fi mai ieftina ca una cu trenul pe acelasi taseu. Un bilet doar dus pe ruta Constanta – Arad, cu un tren InterRegio, este de 275 lei pentru Clasa a 2-a si 357 lei pentru Clasa 1, in timp ce plinul rezervorului de 70 de litri a costat aproximativ 450 lei.
Un element inedit al testului a fost faptul ca automobilul a fost condus de doua persoane. Pilotul Claudiu David este secondat in competitiile de raliuri de Mihaela Beldie, in calitate de copilot. Amandoi sunt insa instructori BMW Driving Experince. Cu ocazia acestui test de consum, cei doi s-au succedat la volanul masinii, dupa modelul unei curse de anduranta. Intai a condus Mihaela, pe traseul Bucuresti – Constanta – Bucuresti. A urmat Claudiu pe ruta Bucuresti – Arad – Bucuresti. Schimbul de piloti a fost realizat la o benzinarie din Otopeni.
Noul BMW Seria 5 520d xDrive este echipat cu un motor diesel de 1.995 cmc si patru cilindri in linie. Agregatul dispune de tehnologia TwinPower Turbo si de o cutie automata cu opt trepte, alaturi de cel mai nou pachet de tehnologii BMW EfficientDynamics pentru reducerea consumului de combustibil. Aceasta include si modul “ECO PRO”, acum cu o serie de functii noi, precum cea de Coasting (decuplarea automata a motorului de la transmisie, pentru rulare libera, fara franari, atunci cand se ridica piciorul de acceleratie). In plus, noul model indeplineste deja standardele de emisii Euro 6, multumita tehnologiei AdBlue. La toate acestea se adauga sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive, optimizat nu numai pentru aderenta maxima, dar si pentru un condus dinamic si livrarea performantelor cat mai eficient posibil, asa cum o demonstreaza si acest test de combustibil.
Testul in cifre
Distanta totala parcursa: 1550 km
Consum realizat: 4,0 litri/100 km
Emisii: 105g CO2/ km
Viteza medie: 70 km/h
Durata test (inclusiv opriri): 28h
Distanta parcursa de Mihaela Beldie: 445 km
Distanta parcursa de Claudiu David: 1105 km
Rezervor: 70 litri
Date tehnice BMW 520d xDrive
Motor diesel 4 clindri in linie
Capacitate cilindrica: 1995 cmc
Putere maxima: 135 kW/ 184 CP la 4000 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm intre 1750 si 2750 rpm
Capacitate rezervor: 70 litri
Acceleratie 0-100 km/h: 8,1 secunde
Consum mediu: 4,9 litri/ 100 km
Standard de emisii: Euro 6
SUV-ul pentru apocalipsa, fabricat in Romania!... Weekend pe patru roti! Spectacol de indemanare la Salonul Auto...