Se cere decalarea datelor în controversatul proiect privind scoaterea autoturismelor cu norme de poluare sub Euro 5 din Bucureşti. Lucian Iliescu, consilierul general în cadrul Primăriei Capitalei care propune scoaterea acestor maşini din Capitala, cere conducerii PMB să nu „bagatelizeze” acest proiect
„În urma consultărilor, modific două articole. Decalez limitarea între orele 6.00 - 22.00 pe raza Municipiului Bucureşti a autoturismelor Euro 3 în 2023 faţă de 2020 şi Euro 4 în 2025, faţă de 2021. Articolul cu maşinile non euro, Euro 1 şi Euro 2 rămâne neschimbat şi prevede limitarea între 6.00- 22.00 încăpând cu 1 ianuarie 2019. Includ ca excepţie autovehiculele retro, respectiv cumulat 30 ani vechime, plus înscriere într-o asociaţie auto recunoscută. Celelate excepţii rămân neschimbate”, a declarat Lucian Iliescu, consilier general din partea Partidului Mişcarea Populară.
Recent, Iliescu a propus spre dezbatere un proiect de hotărâre care prevede interzicerea circulaţiei în Capitală, de la 1 ianuarie 2019, a autoturismelor Euro 1 şi Euro 2 şi autoturismelor Euro 3 şi Euro 4 din 2020, respectiv 2021.
Proiectul nu a fost însă inclus pe ordinea de zi a şedinţei CGMB şi nici măcar pus în dezbatere publică. Conducerea PMB nu vede, însă, cu ochi buni acest proiect. Cel puţin nu „în următoarea perioadă”.
„Primăria Municipiului Bucureşti nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare. Astfel de prevederi se adoptă, ca orice decizie care vizează restricţii aplicate cetăţenilor, după o analiză temeinică. Aşa cum municipalitatea a comunicat în trecut, intenţia este de a demara un sondaj de opinie sau o altă formă de consultare publică, eventual studii de impact cu privire la acest subiect”, se arată într-un comunicat remis de PMB.