Istoria lui Ford Focus a inceput in 1998, o data cu iesirea din scena a modelului Escort. Dintotdeauna, Focus, care face parte din clasa compacta, a fost pe placul romanilor. La inceput pentru caracterul sau sportiv.
Acum, americanii au schimbat un pic registrul. Noul Ford Focus, lansat in aceasta primavara in Romania, e altfel. Extrem de tehnologizat, chiar peste clasa sa, cu un consum mic si cu echipari bogate.
1.6 TDCI, 115 CP, 270 Nm, transmisie manuala, echiparea de top Titanium. Diesel. Asta inseamna ca te astepti la un pic de zgomot dinspre capota. Focus-ul e silentios, iar cei de la Ford spun ca este cel mai tacut din clasa sa.
Motorul nu este sportiv. Vrei mai multa putere, Focus are pregatite si alte versiuni. 1.6 este un motor cu dedicatie clara pentru un consum mic. Contribuie si sistemul "Start@ Stop", extrem de eficient atunci cind circuli in aglomeratiile urbane.
Cifrele consumului provoaca insa dureri de cap rivalilor din clasa: 4,2 l/100 km (mixt), 5,1 l/100 km (oras) si 3,7 l/100 km (extraurban). Cu un mers normal, deci fara excese, a rezultat un consum extraurban de 5,9 l/100 km.
Suspensia este mai confortabila in comparatie cu modelul anterior. Se sta bine in scaunele noului Focus, iar cei aflati in spate nu se pot plinge de nimic.
CITESTE mai multe in Gazeta Sporturilor!
Auto-Ipoteza: BMW Seria 6 GranCoupe... Taxa auto: Romania risca infringementul!...