- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Lumea se zguduie. Soarele caldut de la rasarit, rotund si portocaliu, se scufunda la loc, dincolo de parapet; pomii se inclina, la fel si linia orizontului si nimic nu mai e ca inainte. Aceasta perspectiva rasucita nu e un comentariu la adresa impactului pe care Ferrari F12 Berlinetta l-a avut asupra planetei insesi, ci mai degraba o urmare a faptului ca am condus-o, atent si grijuliu, pe istoricul circuit inclinat de la Monza.
Nu e un loc unde sa conduci in viteza. Asta nu pentru ca e foarte devreme, iar in parcul in care se afla circuitul rasuna doar pasii alergatorilor si cei ai veveritelor, si nici pentru ca vegetatia revendica, usor-usor, asfaltul. Nu ma indoiesc de faptul ca simfonia motorului V12 va placea tuturor celor care ii vor auzi refrenul si nici de capacitatea masinii de a face fata acestor planuri inclinate pline de verdeata la viteze mari.
Nu am ales sa venim aici doar pentru ca Monza ofera un decor legendar si nici pentru ca acest loc de peregrinaj implineste acum 90 de ani. in schimb, ne aflam aici datorita importantei speciale pe care o are in istoria motorsportului, mergand atat de departe pana in 1960, un an foarte relevant pentru esenta Berlinettei. Aici si atunci, pilotul american Phill Hill a devenit ultimul om care a castigat un GP intr-o masina cu motor frontal.
Era, evident, un Ferrari – 246 F1. Se afla in al treilea an de competitii, depasita de afluxul de masini cu motor median (in special britanice) care se dovedeau a fi mai rapide in viraje. Legenda spune ca, pentru a-i oferi batranului Enzo o victorie in GP-ul sau de casa, Monza a redeschis sectiunea exterioara a pistei pentru a crea un circuit mai deschis, mai rapid si mai potrivit stilului Ferrari.
Ferrari a ocupat primele trei locuri in cursa, insa in anul urmator a venit cu un monopost cu motor median − Ferrari a fost obligata sa se conformeze. Cu masinile de strada, lucrurile n-au stat niciodata asa. Gandeste-te la F12. Sigur, mai exista masini cu motor frontal care joaca pe acelasi teren – cele doua Astonuri vin in minte, One-77 sau DBS –, dar chiar nu exista nimic care sa se apropie de F12, pretul si performantele ei punand-o intr-o pozitie de rivalitate fata de masinile cu motor median, la fel ca acum 52 de ani. si stim cu totii ce s-a intamplat atunci.
Citeste in continuare pe site-ul TopGear
Englezii au descoperit cum se transforma aerul in combustibil. Vezi ce pret are fata de benzina!... TopGear testeaza BMW Seria 7 prin Sankt Petersburg...