Proiectul privind folosirea trotinetelor electrice pe drumurile publice a fost depus la Camera Deputaţilor. Acesta presupune folosirea lor fără restricții, amenzi sau închisoare.
Trotineta electrică este definită ca un vehicul cu două sau trei roţi şi viteză maximă de 40 km/h şi care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 2 kW.
Deputatul PNL de Cluj Sorin Moldovan a depus, marţi, la Camera Deputaţilor, un proiect de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
De asemenea, prin această reglementare, trotinetele electrice vor putea fi utilizate pe pista pentru biciclete, care este "subdiviziunea părţii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separată de drum, special amenajată, semnalizată şi marcată corespunzător".
Trotinetele electrice sunt exceptate prin acest proiect de la necesitatea obţinerii unei înmatriculări sau înregistrări: „Pentru a circula pe drumurile publice, vehiculele, cu excepţia celor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor şi a trotinetelor electrice, trebuie să fie înmatriculate ori înregistrate, după caz, şi să poarte plăcuţe cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare, cu forme, dimensiuni şi conţinut prevăzute de standardele în vigoare".
De asemenea, dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor şi a trotinetelor electrice, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă.
Trotinetele vor putea fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta pe partea carosabilă, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Pentru a conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani, conform textului de lege.
„Bicicletele, trotinetele electrice şi mopedele care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare şi dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulaţia acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace şi dispozitive în stare de funcţionare", arată textul legii.
Astfel, iniţiatorul consideră că „vidul legislativ face ca cei care folosesc trotinete electrice să o facă pe riscul lor nefiind clar unde trebuie să circule cu ele şi nici ce obligaţii au în cazul în care sunt opriţi de către poliţie în trafic".
"Autorităţile locale încurajează achiziţionarea de astfel de mijloace de transport, dar avem nevoie de reglementare pentru a impulsiona şi mai mult ceea ce acum reprezintă doar iniţiative timide şi izolate", conform expunerii de motive semnate de Sorin-Dan Moldovan.
Ai găsit mașina lovită în parcare? Iată ce trebuie să faci!... Aplicația Waze poate fi folosită acum prin comenzi vocale adresate lui Google Assistant...