- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Cauza o reprezinta lipsa aviziului Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT).
Buzatu a aratat ca ministrul Transporturilor s-a prezentat la ultima sedinta CSAT cu proiectul de hotarare de Guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa, dar nu a primit avizul necesar.
Proiectul avea avizul ministerele Finantelor, al Administratiei si Internelor, al Apararii Nationale, al Justitiei si al Consiliului Concurentei.
"Ultimul aviz trebuia sa soseasca din partea CSAT (...) Ne-a venit un comunicat de presa in care am fost informati ca membrii CSAT au fost informati", a spus Buzatu, mentionand ca din punctul de vedere al ministerului ar fi fost foarte important sa afle ce reprosuri exista "la concret" din partea CSAT.
"Avem de-a face cu incapacitatea institutiilor statului de a raspunde provocarilor si necesitatilor momentului", a afirmat el.
Oficialul Ministerului Transporturilor a adaugat ca procesul de privatizare a CFR Marfa nu este blocat, ci doar intrerupt sau ingreunat.
Executivul se angajase in negocierile cu FMI ca pana la sfarsitul lui 2012 sa finalizeze privatizarea CFR Marfa.
In sedinta din 26 septembrie, Guvernul a fost informat despre stadiul proiectului de hotarare pentru adoptarea strategiei de privatizare a Societatii Nationale Transport Feroviar de Marfa "CFR-Marfa", aflata intr-o situatie extrem de delicata, cu datorii de 450 milioane de euro in acest an, comparativ cu un profit de 250 milioane euro la inceputul anilor 2000.
De asemenea, nici situatia parcului rulant nu este mai buna, 13.000 din cele 30.000 de vagoane ale companiei urmand sa fie vandute la fier vechi pentru ca au durata de viata depasita. Restructurarea, simptomatic pentru companiile de stat din Romania, nu a vizat managementul, ci marea masa a salariatilor, de la 30.500 de angajati in 1998, la infiintare, compania ajungand la doar 9.100 salariati in prezent.
Sursa: Jurnalul National
Compania Nationala a Huilei, plina de datorii dupa ce a vandut carbune sub costuri... Impozitele, amenzile si taxele locale vor creste cu 16,05%, incepand de anul viitor...