Antena Căutare

Grupul medical MedLife încheie primul semestru al anului cu o creştere a vânzărilor de 23%, la 461 milioane lei, şi negociază achiziţii cu 2-3 operatori din Ungaria

MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private din România, a înregistrat în primele şase luni din acest an vânzări de 461 milioane lei, în creştere cu 23% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, a anunţat marţi grupul.

MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private din România, a înregistrat în primele şase luni din acest an vânzări de 461 milioane lei, în creştere cu 23% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, a anunţat marţi grupul.

Pentru perioada următoare, compania a aprobat în Adunarea Acţionarilor creşterea creditelor grupului cu 20 milioane euro pentru achiziţii la nivel naţional şi internaţional, program la care se vor adăuga surse proprii în funcţie de dimensiunea tranzacţiilor.

Valoarea consolidată pro-forma a EBITDA a fost de 78 milioane lei, în creştere cu 81% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce valoarea consolidată pro-forma a profitului net a fost de circa 14 milioane lei, în creştere cu 130% faţă de prima parte din 2018.

Potrivit reprezentanţilor companiei, fiecare linie de business a avut o direcţie ascendentă, accesibilitatea şi apetitul românilor pentru serviciile medicale fiind într-o creştere continuă, toate acestea susţinute de o evoluţie favorabilă la nivelul întregii pieţe şi economii.

Articolul continuă după reclamă

Astfel, cel mai mare avans a fost înregistrat de clinici, care au raportat o creştere de 35% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, urmate de centrele de stomatologie, cu o creştere de 34% faţă de primele şase luni ale anului 2018. Clasamentul continuă cu linia de spitale, laboratoarele, farmaciile şi divizia de corporate.

“Primele şase luni ale anului 2019 au însumat câteva evenimente extrem de importante pentru noi. Am trecut graniţele şi am bifat prima tranzacţie internaţională prin care o companie românească din sectorul medical privat achiziţionează pachetului majoritar al unui grup de companii din afară – tranzacţia Rózsakert Medical Center, din Ungaria. Ne-am consolidat platforma de diagnostic şi tratament la nivel naţional prin extinderea numărului de echipamente RM (rezonanţă magnetică) de la 15 la 18. În plus, am continuat investiţiile în zona de digitalizare prin implementarea serviciilor de Self Check-In şi SelfPay în cele mai importante unităţi la nivel de grup. Sunt doar câteva proiecte care reflectă strategia noastră de dezvoltare pe care am adus-o în atenţia acţionarilor şi investitorilor nostri încă de la începutul anului şi ne bucurăm să le confirmăm şi pe această cale faptul că le-am pus în aplicare”, a declarat Mihai Marcu, preşedinte şi CEO Sistemul Medical MedLife.

În a doua jumătate a anului, MedLife îşi va concentra eforturile asupra dezvoltării programului de achiziţii şi extinderii la nivel naţional şi internaţional, bugetul planificat în acest sens fiind de 20 milioane euro, valoare aprobată în cadrul ultimei şedinţe AGEA, la care se vor mai adăuga şi alte lichidităţi proprii ale companiei în funcţie de dimensiunea tranzacţiilor.

”În ultimii zece ani am deschis sau am achiziţionat 129 de unităţi medicale la nivel naţional, reţeaua noastră de spitale şi clinici ajungând la o dimensiune egală cu următorii trei jucători de pe piaţă la un loc. Avem un plan bine structurat în continuare, prospectăm şi testăm piaţa permanent şi avem în acest moment discuţii cu 5-6 operatori din România şi cu alţi 2-3 din Ungaria şi sperăm ca în perioada următoare să concretizăm câteva tranzacţii”, a declarat Mihai Marcu.

Conform reprezentaţilor companiei, dacă va reuşi implementarea tuturor proiectelor anunţate către acţionari, există premise ca MedLife să depăşească pragul de 200 milioane de euro în 2019.

MedLife este cel mai mare furnizor de servicii private de sănătate din România şi operează cea mai extinsă reţea de clinici, una din marile reţele de laboratoare medicale, spitale generale şi specializate.

Acţiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzacţionare pe piaţa reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori Bucureşti, Categoria Premium, având simbolul de tranzacţionare ″M″.

Începând cu 2009, a deschis sau a achiziţionat peste 129 de unităţi medicale.

Sursa : news.ro

Jumătate din companiile farmaceutice au înregistrat scăderi ale afacerilor şi profitului, iar 25% au avut pierderi... Administraţia Trump amână aplicarea tarifelor de 10% importurilor de laptopuri, telefoane mobile, console de jocuri şi a...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei Miercuri, 20.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x