Patru masini de mare tonaj, echivalentul a 16 autobuze pline cu oameni, au fost folosite pentru a testa rezistenta structurii. Daca sub greutatea masinilor, podul nu se lasa cu mai mult de un milimetru, el poate suporta orice tip de trafic.
Pasajul Basarab nu este inca terminat, constructorii mai au de turnat un strat de asfalt pe portiunea care traverseaza Gara de Nord si nici bretelele care asigura legatura cu Calea Grivitei nu sunt inca gata.
Totusi, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca la sfarsitul lunii, calea rutiera va fi data in folosinta.
Linia de tramvai va fi gata insa abia abia la vara, odata cu statia de pe pasaj. Aceasta va comunica cu statia de metrou Basarab, printr-un lift. Constructia pasajului nu a fost scutita de probleme.
In 2007, lucrarile s-au oprit din cauza proceselor pe care municipalitatea le avea cu proprietarii de terenuri din zona. Intre timp, si proiectul initial a fost modificat. Constructiei i-a mai fost adaugat si podul peste Dimbovita. Asta a intarziat termenul de finalizare si a scumpit pasajul cu aproape 50 de milioane de euro.
Sursa: Antena3