"Transformarea regiei autonome in societate comerciala este normala si constituie o obligatie legala potrivit directivei 1370 a Comisiei Europene, in conditiile in care acest lucru ar permite sa existe o independenta mai mare in luarea deciziilor, adica acestea nu mai depinda de multe ori de anumite persoane care accepta sau nu un plan de dezvoltare", a spus Crit, in cadrul unei conferinte de presa.
Astfel, directorul RATB a mentionat ca statutul de regie autonoma nu permite accesarea de fonduri europene, aceasta reprezentand "o problema majora". Potrivit acestuia, costurile cu achizitia de vehicule ar putea fi acoperite in proportie de 60% prin sume de la UE.
"Am gandit toate aceste aspecte, urmeaza sa le transformam. Am vorbit cu primarul general (al Capitalei, Sorin Oprescu, n.r.) si se pare ca avem acceptul dansului. Sa vedem si la nivel politic cum o sa se accepte acest lucru".
Adrian Crit a mai declarat miercuri, in cadrul aceleiasi conferinte de presa, ca Regia Autonoma de Transport Bucuresti solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti "din doua in doua saptamani" majorarea pretului unei calatorii.
Citeste si Antena3
Foto: Intact Images