Astfel, au apelat la achizitii online in perioada mentionata, de doua ori mai multi oameni, comparativ cu 2005. Studiul arata, insa, ca exista discrepante mari intre diversele piete europene.
Astfel, in 11 state membre, mai putin de 25% dintre indivizi au achizitionat bunuri si servicii online , in timp ce peste 50% au facut astfel de achizitii in alte opt state membre. Studiul citeaza date Eurostat, potrivit carora Romania si Bulgaria se afla pe ultimele locuri din punct de vedere al procentului de consumatori care apeleaza la cumparaturi online - sub 10%. La polul opus se afla Danemarca, Marea Britanie, Olanda si Suedia, unde peste 60% din consumatori au cumparat bunuri si produse online.
Cercetarea mai arata ca achizitiile online sunt mai raspandite pe masura ce accesul la internet este mai raspandit. Astfel, cea mai mare rata de acces la internet, anul trecut, a fost identificata in tarile de Jos - 91% din gospodarii, pe cand in Romania a fost de doar 33%.
Studiul mai arata ca majoritatea consumatorilor tind sa cumpere de la furnizori online de pe piata locala. Anul trecut, doar 23% din consumatorii europeni au cumparat de la furnizori din alt stat membru UE.
Citeste si Financiarul
Foto:mamamia.com