Campaniile pe Facebook au utilizat 200 de conturi false sau compromise pentru a ţinti oameni din Madagscar, Republica Centrafricană, Mozambic, Republica Democrată Congo, Coasta de Azur, Camerun, Sudan şi Libia, potrivit Facebook. Între ele, aceste conturi au atras peste 1 milion de urmăritori.
Toate reţelele erau conectate la ”entităţi asociale cu finanţistul rus Evgheni Progozin”, un magnat rus din industria cateringului inculpat de procurorul special american Robert Mueller ca susţinător al unei campanii ruse de a influenţa alegerile din Statele Unite prin reţelele sociale.
Prigozin şi avocaţii care îl reprezintă nu au răspuns imediat solicitării de comentarii legate de acuzaţiile aduse de Facebook. Acesta a negat în trecut orice ilegalitate.
În unele state africane, reţelele conduse din Rusia au colaborat cu cetăţeni locali pentru a-şi ascunde mai bine originea şi a ţinti utilizatori ai internetului, a declarat Nathaniel Gleicher, director pentru politici de securitate cibernetică al Facebook.
Facebook a refuzat să identifice persoane sau organizaţii locale care au colaborat cu conturile respective sau ce companii ar fi avut legături cu acestea şi cu Prigozin.
Cercetători ai Stanford University, care au colaborat cu Facebook în cadrul investigaţiei, au afirmat că între aceste companii s-ar afla Wagner Group, o firmă de contractori militari despre care surse au declarat anterior pentru Reuters că au efectuat misiuni de luptă clandestine în numele Kremlinului în Ucraina şi Siria.
Reuters a relatat anul trecut că Wagner Group s-a extins anul trecut în activităţi economice şi diplomatice în ţări precum Republica Centrafricană, în cadrul strategiei Rusiei de a-şi mări influenţa în Africa.
Autorităţile Ruse neagă că Wagner Group ar acţiona la ordinele lor, iar Moscova a respins în mod repetat acuzaţiile Occidentului de amestec în alegeri.
Kremlinul nu a răspuns imediat solicitării de comentarii. Wagner nu are profil public şi nu a comentat niciodată activităţile sale. Prigozin a negat că ar avea legături cu Wagner.
Facebook, Twitter şi Google, divizie a grupului Alphabet, s-au angajat să intensifice lupta cu manipularea politică a platformelor lor, după ce au fost criticate că nu au combătut amestecul Rusiei în alegerile americane din 2016.
În pofida intensificării supravegherii, oficiali americani au avertizat în repetate rânduri în privinţa riscului implicat de Rusia şi alte ţări, care ar putea încerca în continuare să influenţeze alegerile prezidenţiale din 2020.
Sursa : news.ro
Imagini cu puternic impact emoțional. Cel puțin 65 de morți după ce un tren a luat foc în Pakistan: "Oamenii au săr... Momentul în care o jurnalistă este diagnosticată cu cancer la sân în direct, pe Facebook! Femeia, copleșită de lacrimi: ...