Pe fondul crizei economice si implicit al scaderii drastice a pietei de publicitate, trustul german de presa Axel Springer, editorul „Bild", a raportat o scadere a veniturilor de 4,3% in anul financiar 2009 in comparatie cu 2008, pana la 2,61 miliarde de euro. Venitul net al trustului a consemnat o scadere drastica, de 45%, pana la 313,8 milioane de euro. De asemenea, indicatorul EBITDA (castiguri inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizare) a scazut cu 31,4%, pana la 333,7 milioane de euro.
In schimb, veniturile din publicitate in segmentul de digital media au punctat o crestere de 24,4%, pana la 470,4 milioane de euro, acest segment fiind cea de-a treia sursa de venituri pentru Axel Springer.
„Pentru anul financiar 2010 estimam ca veniturile vor ramane stabile sau vor inregistra o usoara crestere determinata in primul rand de cresterea segmentului digital. De asemenea, ne-am propus sa majoram indicatorul EBITDA cu aproximativ 10%, in principal prin imbunatatirea costurilor operationale si prin continuarea implementarii masurilor de reducere a costurilor in toate segmentele grupului. In acelasi timp, intentionam sa ne folosim puterea financiara in acelasi mod cum am folosit-o si in 2009, respectiv sa facem noi achizitii", sustine Mathias Döpfner, CEO Axel Springer AG.
Potrivit grupului, anul trecut industria media globala s-a confruntat cu o scadere a veniturilor nete obtinute din publicitate cuprinsa intre 10% si 12%, diminuarea fiind de 7%-13% in Germania.
Lagardere: 7,3% din incasarile nete vin de pe Internet
Grupul media francez, Lagardere, editorul revistelor „Elle" si „Paris Match", a inregistrat in 2009 venituri mai mici cu 3,9%, pana la 7,89 miliarde de euro, in comparatie cu anul financiar 2008, in timp ce profitul net a consemnat o scadere record, de 77%, pana la 137 de milioane de euro.
Veniturile din publicitate au punctat o diminuare de 24% anul trecut, in timp ce profitul operational s-a micsorat cu 29%, pana la 463 de milioane de euro. Lagardere realizeaza peste 60% din activitate in afara Frantei, fiind prezent in peste 40 de tari. Trustul francez este structurat in patru divizii: Carte, Distributie de produse culturale, Presa si Audiovizual, Gestionarea si marketingul drepturilor sportive.
Tot articolul, in Financiarul