Antena Căutare

Marii publisheri europeni mizeaza pe segmentul digital in 2010

Marile trusturi de presa europene au incheiat anul financiar 2009 cu rezultate pe minus, profitul net al companiilor media punctand scaderi de pana la 77%, cum este cazul Lagardere. Pentru anul acesta, speranta se indreapta catre segmentul digital, una dintre putinele surse de venit care poate genera majorarea cifrelor de afaceri ale companiilor. Printre obiectivele pe 2010 se numara continuarea eficientizarii costurilor si cresterea organica.

Pe fondul crizei economice si implicit al scaderii drastice a pietei de publicitate, trustul german de presa Axel Springer, editorul „Bild", a raportat o scadere a veniturilor de 4,3% in anul financiar 2009 in comparatie cu 2008, pana la 2,61 miliarde de euro. Venitul net al trustului a consemnat o scadere drastica, de 45%, pana la 313,8 milioane de euro. De asemenea, indicatorul EBITDA (castiguri inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizare) a scazut cu 31,4%, pana la 333,7 milioane de euro.

In schimb, veniturile din publicitate in segmentul de digital media au punctat o crestere de 24,4%, pana la 470,4 milioane de euro, acest segment fiind cea de-a treia sursa de venituri pentru Axel Springer.

Pentru anul financiar 2010 estimam ca veniturile vor ramane stabile sau vor inregistra o usoara crestere determinata in primul rand de cresterea segmentului digital. De asemenea, ne-am propus sa majoram indicatorul EBITDA cu aproximativ 10%, in principal prin imbunatatirea costurilor operationale si prin continuarea implementarii masurilor de reducere a costurilor in toate segmentele grupului. In acelasi timp, intentionam sa ne folosim puterea financiara in acelasi mod cum am folosit-o si in 2009, respectiv sa facem noi achizitii", sustine Mathias Döpfner, CEO Axel Springer AG.

Potrivit grupului, anul trecut industria media globala s-a confruntat cu o scadere a veniturilor nete obtinute din publicitate cuprinsa intre 10% si 12%, diminuarea fiind de 7%-13% in Germania.

Lagardere: 7,3% din incasarile nete vin de pe Internet

Grupul media francez, Lagardere, editorul revistelor „Elle" si „Paris Match", a inregistrat in 2009 venituri mai mici cu 3,9%, pana la 7,89 miliarde de euro, in comparatie cu anul financiar 2008, in timp ce profitul net a consemnat o scadere record, de 77%, pana la 137 de milioane de euro.

Veniturile din publicitate au punctat o diminuare de 24% anul trecut, in timp ce profitul operational s-a micsorat cu 29%, pana la 463 de milioane de euro. Lagardere realizeaza peste 60% din activitate in afara Frantei, fiind prezent in peste 40 de tari. Trustul francez este structurat in patru divizii: Carte, Distributie de produse culturale, Presa si Audiovizual, Gestionarea si marketingul drepturilor sportive.


Tot articolul, in Financiarul

Profesoara de 73 de ani, batuta ca o minge de fotbal... O americanca primeste 9 milioane de dolari de la amanta sotului pentru ca i-a stricat casnicia...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x