Live acumObservator 19
Prime Time 20:30Chefi la cutite

O navă din Republica Moldova ar fi implicată în tragedia din portul Beirut! Ce ar fi provocat exploziile. Președintele Libanului: „Este inacceptabil!”  

În portul din Beirut în care au avut loc explozii, marți, ce s-au soldat cu 78 de morți și peste 4.000 de răniți, erau depozitate 2.750 de tone de azotat de amoniu. În tragedie ar fi implicată o navă din Republica Moldova.

Imagine surprinsă după explozia din portul din Beirut.

profimediaimages.ro

Cele 2.750 de tone de azotat de amoniu urmau să fie transportate în Africa. În 2013, o navă cu aceeași încărcătură era sechestrată în portul libanez. Citând agenția rusă TASS, care are un corespondent în Liban, presa de la Chișinău anunță că este vorba de nava Rhosus, sub pavilion moldovenesc! Tot TASS citează avansând numele vasului Rhosus și BBC.com, secțiunea în limba rusă, potrivit libertatea.ro.

Președintele: Este inacceptabil ca peste 2.700 de tone de azotat de amoniu să fie depozitată 6 ani în port

Președintele Michel Aoun a declarat, marți seară, că este „inacceptabil” ca peste 2.700 de tone de azotat de amoniu, o substanță extrem de inflamabilă, să fie depozitată în port, timp de șase ani, fără măsuri de siguranță.

El a stabilit pentru miercuri o întâlnire de urgenţă cu Cabinetul şi a spus că pentru următoarele două săptămâni ar trebui declarată stare de urgenţă, relatează BBC.

Aoun a mai anunţat că Guvernul va aloca cel puţin 66 de milioane de dolari (100 de miliarde de lire) din fonduri de urgenţă pentru gestionarea acestei situaţii.

O navă din Republica Moldova ar fi implicată în tragedia din portul Beirut! Ce ar fi provocat exploziile. Președintele Libanului: „Este inacceptabil!”  

Cel mai probabil, șeful statului libanez s-ar fi referit, în declarațiile lui, la nava Rhosus, sub pavilion moldovenesc, care a fost oprită în portul Beirut în 2013, după ce aceasta acostase din cauza unor probleme tehnice. Vasul plecase din Georgia și se îndrepta spre Mozambic, unde urma să descarce încărcătura.

Autoritățile libaneze au inspectat atunci nava și i-au interzis navigarea ulterioară din cauza că ar fi încălcat regulile de exploatare. Încărcătura explozibilă a fost confiscată în 2015 în depozitele portului.

Imagini sângeroase după exploziile de la Beirut. „E ca la Hiroshima şi Nagasaki!"

Marinarii ucraineni de pe vas au fost repatriați, cu excepția comandantului și a altor patru membri ai echipajului cărora li s-a interzis să părărească nava. Secțiunea în limba rusă a siteului BBC.com scrie, de asemenea, despre Rhosus, citând tot TASS și un canal libanez.

„Agenția TASS relatează, citând sursele sale, că substanța explodată a fost livrată la Beirut pe nava moldoveană Rhosus, care transporta o marfă explozivă în Africa, dar a fost reținută de autoritățile libaneze pentru încălcarea normelor de funcționare. Acest lucru este relatata și de canalul LBC International, deși nu există nicio altă confirmare a acestor informații”, scrie BBC.com în rusă.

„Potrivit TASS, echipajul navei era ucrainean, dar în martie 2014, agenția de știri Interfax a raportat că o navă de marfă uscată din Moldova Rhosus a fost reținută în Liban cu o marfă de azotat de amoniu, la bordul căreia se aflau marinari ruși. Apoi s-au plâns că au fost lăsați în port fără un trai”, a mai scris BBC

Totuși, nu există confirmări oficiale în ceea ce privește pe Rhosus, o navă sub pavilion moldovenesc, deținută de un proprietar rus și care ar fi folosit echipaj ucrainean, în momentul reținerii, în urmă cu șapte ani.

Oficialii au spus marţi că au demarat o investigaţie pentru a afla cauza exactă a deflagraţiilor, iar Consiliul Suprem de Apărare a transmis că responsabilii vor primi pedeapsa maximă posibilă. Exploziile, ce au avut loc la câteva zeci de minute una de cealaltă, au devastat zona portuară și s-au simțit în întregul oraș.

Recomandari