O fetiță, elevă în clasa a patra, a impresionat o țară întreagă cu gestul uimitor pe care l-a făcut pentru colegul ei cu autism. Mai exact, ca să-l ajute la școală, ea a făcut mai multe fișe de lucru diferențiate.
Alexandra și Vlad sunt colegi în clasa a IV-a la Școala Gimnazială nr. 4, din Bistrița, de la începutul școlii. Băiatul a fost, însă, diagnosticat cu tulburări din spectrul autist la vârsta de doi ani și de atunci face intensiv terapie de recuperare. A fost la o grădiniţă de masă şi în prezent este elev în clasa a IV-a.
Fetiţa a observat că însoțitorul școlar al copilului îi face zilnic fișe de lucru diferențiate, aşa că, într-o zi, ea a venit la școală cu o fișă concepută special pentru Vlad, pe modelul observat.
Apoi a doua fișă, apoi a treia fișă, până când colecția de fișe de lucru diferențiate create de Alexandra s-a concretizat înt-un un auxiliar școlar cu fișe de lucru pentru copii cu cerințe educative speciale.
Caietul Alexandrei a fost publicat în 1000 de exemplare. Deși extrem de util, un astfel de instrument era inexistent și extrem de necesar oricărui dascăl care integrează copii cu cerințe educative speciale în învățământul de masă. Iată ce scrie pe prima pagină ”Dragă Vlăduț, vreau să-ți spun ceva. Când te-am văzut prima dată nu te-am plăcut deloc. Dar, cu timpul, am început să te plac foarte mult. Acum, nu vreau să pleci din clasă! Stai cu noi până la sfârșitul școlii! Te iubesc, te iubim! Suntem prieteni buni și sunt bucuroasă că îmi ești prieten. Sper că-ți place! Și pentru a-ți demonstra ce mult prețuiesc prietenia ta, o să îți dăruiesc un cadou...o carte pentru tine. Cu mult drag, colega ta, Alexandra!”