Orice persoană care are un magazin își dorește profituri mari, însă ele vin doar dacă ai în vedere câteva aspecte esențiale. E vital să le ai în vedere pentru că toți clienții sunt atenți la ele.
Afacerile de familie și magazinele de cartier pierd zi de zi teren în fața marilor companii străine. Pentru a te menține pe piață când ai un magazin și pentru a face profituri cât mai mari, e cazul să pui în aplicare următoarele lucruri și să te inspiri puțin de la magazinele mari, cele pentru care vânzările nu sunt o problemă.
1.Lasă clienții să-și aleagă produsele de pe raft
Este pur și simplu mai comod pentru clienți să-și aleagă singuri de pe raft produsele pe care și le doresc. Desigur, pentru a amenaja magazinul în așa fel încât să cuprindă rafturi și o casă de marcat e nevoie de o oarecare investiție, însă merită pe deplin. Pentru casă, astfel de scanere pentru coduri de bare sunt, în mod cert, indispensabile. Ele fac mai ușor inventarul, simplifică treburile angajaților și sunt de mare ajutor pentru clienți pentru că totul se face mult mai repede și mai simplu cu ele.
Un alt motiv pentru care ar trebui să amenajezi magazinul în așa fel încât clienții să-și pună în coș produsele dorite, este că incurajează clientul să cumpere mai multe produse. Este pur și simplu mai comod și pentru clienți și pentru vanzători.
2.Dacă le dai posibilitatea plății cu cardul, clienții vor cumpăra mai mult
Majoritatea magazinelor de cartier nu oferă posibilitatea plății cu cardul, ceea ce nu poate fi decât un dezavantaj. Puține persoane mai poartă sume mari în bani gheață la ele, așa că este vital să oferi posibilitatea plății cu cardul. Odată ce vei implementa acest sistem vei vedea cât de ușor devine totul și cât de mult vor crește și vânzările.
3.Amabilitatea personalului, imperativă
În marile magazine există o politică inflexibilă în ceea ce privește atitudinea față de clienți. Tocmai de aceea e important să te asiguri că toți clienții sunt întâmpinați cu un zâmbet și sunt ajutați să găsescă orice produs caută. Cine ar vrea să meargă la un magazin unde este ignorat de vânzător? Este, așadar, extrem de important să acorzi atenție sporită felului în care este tratat un client când intră în magazin și la întreaga lui experiență în cadrul magazinului, dacă îți dorești ca el să revină.
4.Prezentarea și designul interior, foarte importante
Un alt aspect de care orice persoană care are un magazin ar trebui să țină cont este aspectul magazinului. Curățenia, culorile, organizarea produselor pe raft – sunt lucruri care contează în ochii clientului și care îl fac să aprecieze un magazin. Atât din interior, cât și din exterior, aspectul general trebuie să fie impecabil și să îmbie clienții să calce pragul magazinului respectiv.
5.Fă-ți numele cunoscut
Marile lanțuri de supermarketuri au bugete enorme dedicate marketingului și reclamelor. Dacă ai un magazin mai mic, reclamele la radio, la televizor sau în reviste pot reprezenta o cheltuială cam mare. Totuși, asta nu înseamnă că nu poți să faci alte eforturi pentru a-ți face numele cunoscut – fluturașii împărțiți în zonele aglomerate și situate în apropiere sau în scările de bloc din cartier, discounturile oferite la cumpărături de o anumită valoare. Acestea sunt exemple de strategii care dau roade fără să afecteze prea mult bugetul.
Odată ce vei lucra la aceste cinci aspecte, fii sigur că diferența se va vedea, iar investiția se va amortiza imediat. În mod sigur merită să faci aceste schimbări. Care dintre ele crezi că va avea cel mai mare impact?
Sursa foto: Shutterstock
Pe patul de moarte, o bătrână le-a spus copiilor: "Căutați în lada din pivniță!" Ce au găsit acolo!... Un libanez se mândrește cu cea mai mare colecție de mașini din lume! Nu poți să le numeri!...