Asa ca a venit cu o idee. Revolutionara, s-ar putea spune. „De ce sa nu vand morcovi, pe care – oricum – ii gasesc peste tot, in loc de bilete? Vand un morcov, care costa 13 euro, si las intrarea libera”, s-a gandit el. Si pe buna dreptate: intr-un orasel ca Bescano, nu gasesti tocmai usor 300 de oameni care sa participe la un spectacol artistic.
Astfel, afaceristul a impuscat doi iepuri dintr-un foc. In primul rand, plateste doar o taxa de 4% pe morcovii vanduti, legumele fiind supuse unui regim fiscal mult mai lejer. Iar oamenii, incantati de aceasta gaselnita, stau la coada pentru bilete. Sau morcovi.
„Rascoala morcovilor”, asa cum a fost denumita actiunea lui Quim Marce, a atras atat sustinatori, cat si critici. In timp ce unii il felicita pentru idee, economistii spun ca, de fapt, afaceristul face evaziune fiscala. Si ca astfel de masuri nu trebuie incurajate.
Dincolo de legi, insa, ingeniosul spaniol isi pastreaza simtul umorului. „De fiecare data cand incepe spectacolul facem un anunt, ca nu ai voie sa faci fotografii, ca ar trebui sa inchizi telefonul mobil.... De acum inainte vom adauga: Sa nu mestecati morcovi in timpul show-ului”.
foto: publico.es